بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی کتاب «فرازهایی از سخنان امام رضا(ع)»، حاوی چهل حدیث از این امام بزرگوار را در تیراژ 2 هزار نسخه و 145 صفحه چاپ و منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد  ، محمد حکیمی با اعلام این خبر افزود : در این کتاب به 40 نکته اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و ... از میان روایات و احادیث نقل شده از عالم آل محمد(ص)، حضرت رضا(ع) را در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است .

وی افزود : در راستای ترویج فرهنگ و معارف رضوی، سخنان گهربار آن امام همام را به صورت موضوعی، در رابطه با حیات انسان امروز تنظیم و به چاپ رسانده ام.

حکیمی اتصریح کرد : «حقوق آفریدگار»، «پاداش بیماری»، «اشک و پاکی از گناهان»، « شرایط مهمان‌داری»، «زیارت درست»، «فلسفه احکام»، «مبارزه با حکومت‌های فاسد» و «اندوه و عاطفه انسانی» برخی از موضوعاتی است که از دیدگاه امام رضا(ع) در این کتاب بدان پرداخته شده است.

وی افزود : در دوره کنونی به رغم رشد فناوری‌های بشری، زندگی انسان دشوارتر شده و نشر و تبیین معیارهای معنوی و انسانی رهبران دینی، درمانگر راستین همه نابه‌سامانی‌ها است همچنین در دوره کنونی که ملت ما زیر فشارهای معیشتی قرار گرفته، باید برای رشد عقل و ژرفا بخشیدن به اندیشه‌ها تلاش کرد و در این راه تأسی از گفتار ائمه‌اطهار(ع) می‌تواند بهترین راه نجات بخش باشد. /س

برچسب ها: چهل ، حدیث ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.