زنان باردار بايد حتي‌المقدور در معرض آفتاب مستقيم قرار نگيرند و در اين صورت هر سه ساعت يک بار ضد آفتاب خود را تجديد کنند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک دو نوع عارضه پوستي در دوران حاملگي اتفاق مي‌افتد، که نوع اول هيچ ربطي به حاملگي ندارد و درماتودهايي است که در زمان غير حاملگي مثل بيماري گال و شپشك زرد يا بيماري عفوني ديگر ممکن است اتفاق بيفتد.
درمان در زمان حاملگي متفاوت است و بيماران باردار مبتلا به گال بايد مورد توجه خاص قرار گيرند و مصرف داروهايي كه براي افراد عادي استفاده مي‌شود براي آنها غير ممکن است و بايد داروهاي مناسب تحت نظر پزشک معالج مصرف کنند.
اگر داروهاي مناسب استفاده نشود، مسموميت‌هايي در مادر حامله و جنين اتفاق مي‌افتد و در مواردي مثل كورک و تب خال بايد دقت شود که سطح ايمني بدن مادر حامله پايين نيايد؛ چرا كه اين عفونت گسترده شده و در بدن پخش مي‌شود.
خارش حاملگي، كهير حاملگي و چند ضايعه ديگر موسوم به پاپول ممكن است در اين دوره بروز كند که در هر کدام لازم است بيمار تحت نظر متخصص زنان و پوست مشترکا درمان شود.
تجويز هر گونه دارو به طور خودسرانه چه به صورت خوراکي و موضعي در حاملگي خطرناك است و درمان بايد تحت نظر متخصص پوست و مو و زنان و زايمان صورت گيرد./س

برچسب ها: پوست ، زنان باردار ، آفتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.