مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: تبریز سال 93 میزبان دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی خواهد بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نواداد امروز در حاشیه اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی اظهار داشت:سال آینده استان گلستان میزبان این اجلاس است و سال بعد از آن را ما پیشنهاد دادیم و قرار است اجلاس دوازدهم پیر غلامان در استان آذربایجان شرقی برگزار شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در قالب اجلاس پیر غلامان حسینی بودیم که این برنامه به وضعیت مطلوب رسیده و جایی شایسته برای خود پیدا کرده است.

این مسئول برگزاری این اجلاس را در استان‌های مختلف با هدف ایجاد انگیزه و شور و نشاط بیشتر در بین مردم مفید و سازنده توصیف کرد و گفت: الگوسازی برای نسل‌های آینده از اهداف متعالی این اجلاس بوده که به نظر می‌رسد در 10 دوره اخیر توانستم به این اهداف دست پیدا کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی حضور مداحان خارجی و الگوگیری جوانان از مداحان مشهور داخلی و خارجی را از ثمرات این اجلاس برشمرد و افزود: ما در ادامه این حرکت شاهد هستیم که سال به سال برگزاری این اجلاس سیر تکاملی به خود گرفته و همه ساله در آیینی باشکوه از پیر غلامان و مداحان شهیر تجلیل می‌شود.

نواداد بیان داشت: در کنار مراسم تجلیل، کارگاه‌های خوبی برای مداحان برگزار شد که بنده نیز در چند کارگاه حضور یافته و از این فضای معنوی استفاده کردم که قطعاً این فضا و برپایی کارگاه‌ها برای مداحان اهمیت فوق‌العاده‌اید داشته است.

وی به تذکرات به جا و ارزشمند در قالب این کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای مداحان اشاره کرد و گفت: آنچه در عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا مورد تاکید است بحث رعایت اصالت مفاهیم و مبانی عزاداری است.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر می‌خواهیم به صورت منطقی و آنچه از طرف علما و بزرگان توصیه شده عزاداری کنیم باید مباحث غلو آمیز و غیر عقلانی را کنار بگذاریم تا گفته امام راحل که «محرم و صفر است اسلام را زنده نگه داشته است» تحققی عینی و واقعی پیدا کند.

این مسئول عنوان کرد: در ادامه این مسیر ما نیاز به آسیب‌شناسی و رفع عیوب 10 دوره اجلاس داریم که وظیفه ماست نقاط ضعف را در اجلاس‌های بعدی برطرف کرده و نقاط قوت را برطرف کنیم.

نواداد ادامه داد: در کل روند و سیر منطقی این اجلاس را شایسته می‌بینم و امیدوارم در سال‌های آینده با قدرت و قوت ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز اردبیل میزبانی اردبیل را عالی توصیف کرد و گفت: انصافاً سطح مدیریتی این اجلاس با قرار گرفتن نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در راس حرم فوق‌العاده و بی‌نظیر بود به طوری که همه شرکت‌ کنندگان از برنامه‌های اجرا شده لذت بردند.

وی در پاسخ به این سئوال که صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی چه برنامه‌هایی را برای پاسداشت ماه محرم تدارک دیده است، بیان داشت: قطعاً استان آذربایجان شرقی نیز به مانند اردبیل از شهرت حسینی و عشق و ارادت به ساحت سید الشهدا برخوردار است و ما قطعاً در این ایام بدون برنامه نیستیم.

نواداد متذکر شد: هر سال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی را در برنامه‌ریزی‌ها انجام دادیم و امسال تلاش می‌کنیم در قالب مستند سازی‌ها هیئت‌های مذهبی محلات قدیمی تبریز و سنت‌های عزاداری این دیار را معرفی کنیم.

این مسئول در پایان اذعان داشت: ما در اشاعه فرهنگ اصیل و سنتی عزاداری منطقه آذربایجان برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلند مدتی را داریم که قطعاً در ماه محرم امسال نیز سعی می‌کنیم به شکل مناسب به انعکاس عزاداری‌ها بپردازیم./س

برچسب ها: تبریز ، میزبان ، پیرغلامان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.