مقام سابق دولت آمريکا در زمان ريگان در گفتگو با راشاتودي تاکيد کرد رئيس جمهور آمريکا عروسک خيمه شب بازي بانکها و شرکتهاي بزرگ است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي،  پال رابرتس درباره سياست خارجي اوباما در دور جديد رياست جمهور او گفت من فکر نمي کنم اوضاع تغيير کند زيرا اساسا آمريکا را رئيس جمهور، کنگره يا احزاب سياسي اداره نمي کنند بلکه آمريکا در کنترل بخشهاي خصوصي بسيار قدرتمند است.
آمريکا تحت سلطه وال استريت، مجموعه نظامي و امنيتي، لابي اسرائيلي، صنايع کشاورزي و شرکتهاي انرژي و معدن است. بنابراين هيچ رئيس جمهور و هيچ کنگره اي نمي تواند هيچ قانوني را بدون موافقت گروههاي خصوصي ذينفع تصويب و اجرا کند. از اين رو به نظر من نمي توان انتظار هيچ تغييري را در دوره جديد رياست جمهوري اوباما داشت. حتي زماني که اوباما جاي بوش را گرفت و رئيس جمهور آمريکا شد تغيير واقعي و جدي اتفاق نيفتاد و دولت او همچنان سياستهاي بوش را در ايجاد و تقويت حکومت پليس و امنيتي ادامه داد. ما مي بينيم که عملا قانون اساسي آمريکا ديگر معناي خود را از دست داده است و در بازداشت و محاکمه افراد رويه قانوني دنبال نمي شود. زماني که اوباما اعلام کرد اين اختيار را دارد که بدون هيچ محاکمه و روند قضايي مي تواند دستور قتل آمريکاييها را صادر کند، در واقع تدابير امنيتي و پليسي را در آمريکا تشديد کرد.
 او همه اقدامات امنيتي که بوش به بهانه امنيت ملي انجام مي داد و محدود کننده آزاديهاي مردم بود، به صورت قانون درآورد. او همچنين جنگ در افغانستان را تشديد کرد. بنابراين من فکر نمي کنم در دوره جديد رياست جمهوري اوباما چيزي تغيير کند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار