استاندار خوزستان بر ضرورت واگذاری اراضی شناسایی شده درون شبكه و خارج از شبكه استان خوزستان به متقاضیان زمین كشاورزی جهت زراعت و طی مراحل كشت در این اراضی، به منظور توسعه باغات تاكید كرد.


 

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان  ، 'سیدجعفر حجازی' در نشست شورای توسعه كشاورزی استان خوزستان، اظهار داشت: با توجه به اجرایی شدن برخی طرحهای توسعه كشاورزی در استان، به سرانجام رساندن این طرحها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینكه نظارت و سركشی به روند اجرای طرحها توسط فرمانداران شهرستانها ضروری است، افزود: بهره برداران باید برای به نتیجه رساندن سرمایه گذاری های صورت گرفته و ایجاد اشتغال پایدار مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

حجازی توسعه باغات و زراعت را از اهداف طرح توسعه كشاورزی در استان عنوان كرد و گفت: واگذاری اراضی شناسایی شده درون شبكه و خارج از شبكه استان خوزستان به متقاضیان و طی مراحل كشت در این اراضی به منظور توسعه باغات ضروری است.

وی تصریح كرد: علاوه بر 20 هزار هكتار اراضی شناسایی شده خارج از شبكه ها ، 195 هزار هكتار اراضی دیم درون شبكه نیز در استان شناسایی شده كه تخصیص آب برای آنها بدون مشكل انجام می شود.

رئیس شورای توسعه كشاورزی خوزستان، افزود: با توجه به پتانسیل های موجود و تخصیص آب برای اراضی شناسایی شده، بهترین فرصت برای به زیر كشت بردن این اراضی فراهم شده كه براین اساس بر واگذاری این اراضی، حل مشكلات موجود و رفع تصرفات و طی مراحل كاشت در نیمه دوم امسال تاكید می شود.

وی همچنین به مزایای تشكیل تعاونی در راستای اجرای طرحهای توسعه كشاورزی اشاره كرد و گفت: با توجه به حمایت صندوق تعاون برای تضامین لازم و تقسیم میزان آورده بین متقاضیان، انجام طرحهای توسعه كشاورزی به صورت تعاونی با اطمینان بیشتری به سرانجام می رسد.

حجازی با اشاره به الزام حضور فارغ التحصیلان رشته های كشاورزی و رشته های مرتبط در تعاونیها، افزود: به این ترتیب فارغ التحصیلان عضو تعاونی حتی در صورت نداشتن آورده مالی اما با داشتن آورده علمی كار بهتر و با كیفیت تری ارائه می دهند.

وی با تاكید بر توسعه تعاونی ها در استان، گفت: توجیه متقاضیان طرحهای توسعه كشاورزی و تشویق آنان به تشكیل تعاونی توسط فرمانداران ضروری است. /س
برچسب ها: شناسایی ، اراضی ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.