روزنامه هاآرتص نوشت: اين تصميم ،قرار داد ميان دو طرف را پس از ماجراي ناوگان کمک رساني به غزه از حال تعليق خارج خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه هاآرتص در يک گزارش با بيان اينکه اسرائيل قرار داد همکاري با ترکيه براي توليد هواپيماي جاسوسي را از سر خواهد گرفت،نوشت : التا، يک زيرمجموعه از صنعت هوا و فضاي اسرائيل موافقت کرده است که توليد سيستم هاي اخطار هوابرد و کنترل را براي هواپيماهاي جاسوسي ترکيه از سر بگيرد.  
با اين کار روند انتقال 4 هواپيماي بوئينگ 737  AWACS که با هزينه 1/6 ميليارد دلار توليد شده اند و انتقال آنها براي مدت زيادي به تعويق افتاده است، کامل شود.   
از آن مهمتر اينکه اين تصميم که بايد به تصويب وزارت جنگ اسرائيل هم برسد مي تواند نشان دهنده اين مسئله باشد که اسرائيل موضع خود را براي صادرات تجهيزات دفاعي به ترکيه تعديل کرده است.
ترکيه اين هواپيماهاي بوئينگ را در سال 2002 سفارش داده بود و التا نيز متعهد شده بود که آنها را با هزينه اي معادل 100 ميليون دلار به سيستم هاي هشدار مجهز کند. التا تنها توليد کننده چنين سيستم هايي براي هواپيماي بوئينگ 737 است. اين هواپيماها قرار بود در سال 2006 تحويل داده شوند. پس از افزايش تنش ها ميان ترکيه و اسرائيل به دنبال ماجراي ناوگان ماوي مرمره، ناوگان کمک رساني به غزه در سال 2010 وزارت جنگ اسرائيل صادرات تجهيزات دفاعي به ترکيه را ممنوع اعلام کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار