هفت هزار عنوان کتاب صوتی گویا و 535 نسخه کتاب بریل برای نابینایان، در کتابخانه بزرگ « رودکی » شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان دومین کتابخانه اختصاصي و مستقل نابینایان در کشور وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد ؛ از آرشیو هفت هزار عنوان کتاب صوتی گویا و 535 نسخه کتاب بریل برای نابینایان در کتابخانه رودکی شهرکرد، به عنوان دومین کتابخانه بزرگ نابینایان در کشور خبر داد و گفت: با تلاش روشندلان این استان، هر ساله، صدها عنوان کتاب صوتی گویا در این کتابخانه تولید، آرشیو و همچنین به سراسر کشور نیز فرستاده می شود.

بهروز صادقی افزود: برای تولید نسخه های کتاب بریل، یک دستگاه چاپگر با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تهیه و در این کتابخانه نصب شده است.

وی، با اشاره به سامانه ارسال کتاب برای اعضاء از طریق پست رایگان، تصریح کرد: اتاق بهدید با امکاناتی نظیر درشت نمای الکترونیکی، تلویزیون، مانیتور، نوارخانه با آرشیو 2000 نسخه نوار صوتی و لوح های فشرده، اتاق آگوستیک با امکاناتی نظیر نرم افزار های ضبط صدا برای گویا کردن متن کتاب ها، سایت با اینترنت پرسرعت، برجسته نگار برنامه های جاز و پارس آوا، سالن های مطالعه با میز تک نفره برای مطالعه کتاب های گویا، و ... از امکانات فراهم شده در این کتابخانه است.

صادقی یادآور شد؛ هم اکنون در استان چهارمحال و بختیاری، نزدیک به دو هزار نابینا و کم بینا وجود دارد که از این تعداد، 535 نفر عضو این کتابخانه هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان چهارمحال و بختیاری در پایان، با اشاره به اینکه استفاده از این امکانات فقط مخصوص نابینایان نیست، یادآور شد: عضو گیری در این کتابخانه رایگان است و تمامی اقشار جامعه می توانند از این امکانات، به صورت رایگان استفاده کنند.

گفتنی است؛ در سطح كشور، سه باب كتابخانه اختصاصي و مستقل ویژه نابینایان راه‌اندازي شده‌ که دو باب از اين کتابخانه‌ها، شامل؛ « رودكي » در شهركرد و « فجر » در  بروجن استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

كتابخانه « انديشه سپيد » در استان زنجان هم دیگر كتابخانه اختصاصي و مستقل ویژه نابینایان در کشور است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.