عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : ایپملنت مناسبت ترین گزینه برای جایگزینی دندانهای از دست رفته به شمار می رود .

حمید رضا عرب در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره به اینکه ایپمپلنت های دندانی به جاری ریشه در استخوان فک قرار می گیرد افزود : امروزه در هر ناحیه فک که بی دندان است در صورتی که به خوبی کاشته شود می توان از ایمپلنت به عنوان مناسب ترین راه استفاده و بسیاری از مشکلات بی دندانی را حل کرد .

ویبا بیان این که در گذشته برای جایگزینی دندان های از دست رفته و کاشت دندان مصنوعی ، دندانهای دائمی بیمار تراش می خورد و آسیب های جدی به آن وارد می کرد خاطر نشان کرد: این امر موجب بروز عوارض در دراز مدت و از بین رفتن دندانهای سالم بیمار می شد اما امروزه می توان بدون بروز آسیب به دندانهای مجاور ، ایمپلنت را در ناحیه بی دندان کاشت.

وی با اشاره به هزینه های بسیار بالای ایمپلنت در کشور اظهار داشت : پرداخت هزینه های این روش درمانی برای بیشتر مردم قابل پرداخت نیست و اگر بیمه ها در این زمینه وارد شوند و از این روش درمانی که در راستای افزایش کیفیت زندگی بیمار انجام می گیرد حمایت کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

عرببااعلام اینکه پروتزهای متحرک در دراز مدت موجب بروز ساییدگی فک می شود و بیمار پس از چند سال قادر به استفاده از پروتز نیستافزود : با استفاده از روش درمانی ایمپلنت درچند ناحیه از فک می توان پروتز دندانی را برای بیمارانی که دچار ساییدگی و تحلیل فک شدند نصب کرد .

عضو مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهددر خصوص مراقبت از ایمپلنتهای دندانی گفت : مراقبت از ایمپلنتها همانند دندانهای دائمی است و با استفاده از مسواک می توان رسوبات روی دندانها را برداشت اما اگر از ایمپلنتها به خوبی مراقبت نشود و به طور مرتب به پزشک مراجعه نشود در صورتی بیماری ایجاد و به امساج نگهدارنده ایمپلنت آسیب برسد متاسفانه نسبت به دندانهای طبیعی از گسترش تخریبی شدیدتری برخوردار خواهد بود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.