کارشناس برق و اتوماسيون نورد دو قفسه اي ناحيه نورد سرد فولاد مبارکه از بومي سازي دستگاه مبدل تغيير ولتاژ 15 ولت DCبه 1700 ولت DC ، مربوط به ضخامت سنج ورودي نورد دو قفسه اي خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان گفت: منوچهر شمسايي اين مبدل با هزينه معادل يک دهم قيمت تمام شده خارجي در داخل کشور ساخته و پس از آزمایش هاي عملياتي مجدداً مورد بهره برداري قرار گرفت.

وي افزود: اين قطعه که يکي از قطعات اصلي قسمت دتکتور تجهيز ضخامت سنج است، وظيفه توليد ولتاژ 1700 ولت از ولتاژ 15 ولت تغذيه را بر عهده دارد و ميزان پايداري خروجي آن از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

کارشناس برق و اتوماسيون نورد دو قفسه اي ناحيه نورد سرد با تشريح روند اين بومي سازي گفت: اين قطعه قبلا از شرکت بلژيکي IRM، سازنده تجهيز اين نوع ضخامت سنج تهيه مي‌گرديد که باتوجه به محدوديت‌هايي در خريد تجهيزات و قطعات يدکي از خارج از کشور و اعمال تحريم از سوي کشورهاي غربي، ضمن شناسايي تامين کنندگان داخلي تصميم به ساخت داخل اين تجهيز گرفته شد.

وي با تاکيد بر اينکه قطعه ساخته شده از لحاظ کارايي مشابه انواع خارجي آن عمل نموده است تصريح کرد : قيمت تمام شده اين قطعه معادل پنج ميليون ريال است که حدودا يک دهم قيمت تمام شده خريد خارجي مي‌باشد.

شمسايي در ادامه خاطرنشان کرد: قطعات ديگري نيز در همين تجهيز بکار گرفته شده که امکان بومي سازي آنها در داخل کشور بسادگي وجود دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.