آیت الله العظمی بهجت برای کیفیت و ارتقاء ساز و کار منبر و آگاهی از شیوه وعظ وعظ و خطابه به منبری ها توصیه کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله العظمی بهجت با بیان اینکه (( وقتی رضان روضه خوانى، را منع كرد، يكى از اطرافيان حاج شيخ عبدالكريم حايرى (رحمةالله) به ايشان عرض كرد: چيزى نيست ، روضه خوانى يك عمل مستحب است كه پهلوى آن را منع كرده است و در جواب حاج شيخ (رحمةالله) فرمود: بله مستحبى كه هزار واجب در آن است)) تاکید کرد : خدا مى داند كه چه قدر احكام واجب و چه چيزهايى از حالات ، سيره و كلمات سيدالشهدا و ساير معصومين (عليهم السلام) كه در مقدمه روضه نقل مى شود، سبب تقويت دين و موجب افزايش ايمان مردم است !

آیت الله العظمی بهجت اشاره می کرد: خيال مى كنم فضيلت گریه کردن بر سيدالشهدا(ع) بالاتر از نماز شب باشد؛ زيرا نماز شب عمل قلبى صرف نيست ، ولى حزن و اندوه و بكا عمل قلبى است به حدى كه کریه کردن از علايم قبولى نماز وتر است.

آیت الله العظمی بهجت تاکید داشت : وسايل زندگى علماى سابق از ما كمتر بود، ولى حركتشان براى تبليغ و دعوت و هدايت مردم بيشتر و سريع تر و نتيجه كارشان از ما زيادتر بود. ما در اين زمان با هواپيما، و اتوبوس به تبليغ و دعوت و منبر مى رويم ولى چه قدر در مردم اثر مى گذاريم و چه قدر اصلاح مى كنيم؟

آن ها وقت زيادتر در مسير راه صرف مى كردند، اما مردم زمانشان چه قدر رو به راه تر از زمان ما بودند! علماى سابق از مال و ثروت و لوازم خانگى به مختصر و كم قانع بودند، ولى پركارتر و پر بركت تر بودند، اما مصرف زندگى ما زياد، ولى كار و نتيجه كارمان كم است!/س

برچسب ها: قم ، بهجت ، توصیه ، منبریها ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.