دانش پژوهان دانشگاه شهركرد به دانش فنی تولید تركیب دارویی نیمه سنتتیك درمان ضایعات بیماری تب برفكی دام دست یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیر روابط عمومی دانشگاه شهركرد با اعلام این خبر، اظهار داشت: این دارو، به همت دانش پژوهان دانشكده دامپزشكی دانشگاه شهركرد، همكاری اساتید این دانشكده و موسسه سرم و واكسن سازی رازی به منظور كاهش ویروس تب برفكی در بدن دام مبتلا و ترشحات ناشی از بیماری برای جلوگیری از انتشار ویروس تولید و ارائه شده است.

محمدرضا زارعیان سامانی ادامه داد: بیماری تب برفكی یك بیماری ویروسی عفونی و مسری در بین دام‌هاست كه موجب خسارات اقتصادی زیادی به دامداران شده و موجب كاهش  تولید می‌شود.

وی ادامه داد: این دارو كه دارای اثرات ضد باكتری، التیام دهندگی است، به شكل نیمه سنتتیك پس از ارزیابی در آزمایشگاه ملی تب برفكی ایران با همكاری دانشكده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی در دست تولید قرار گرفت و به عنوان یك ماده درمانی درعلم دامپزشكی با نام تجاری' آریا اورال' ثبت شده است.

زارعیان سامانی تصریح كرد: این دارو به نام ' امین دبیلی نصرآبادی' دانشجوی دوره دكتری حرفه ای دامپزشكی دانشگاه شهركرد در سازمان ثبت اختراعات و مالكیت صنعتی ایران با شماره 70274 به ثبت رسیده و مورد حمایت بنیاد ملی نخبگان استان چهارمحال و بختیاری نیز قرار گرفته است.

تب برفكی، مهم ترین عامل تهدید كننده سرمایه دامی، تولیدات دامی و اولین بیماری دامی جدول مبارزه با بیماری های دامی محسوب می شود.

در حال حاضر، درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد و معمولاً بهترین راه مقابله با آن پیشگیری است. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.