نخستین جشنواره برداشت محصول کیوی باغات بخش مرکزی چالوس با بازی‌ها و اجرای برنامه‌های بومی و محلی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران ، عضو شورای اسلامی بخش مرکزی، رئیس شورای اسلامی روستای نجارکلا و رئیس هیئت ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی شهرستان چالوس در این مراسم با تشکر از مسئولان و رئیس جهاد کشاورزی شهرستان چالوس در برگزاری این مراسم گفت: کشت کیوی از سال 67 تاکنون در این روستا انجام گرفته است اما امروز اولین بار است که مراسم برداشت آن را جشن می‌گیریم.

نورعلی رادمهر با اشاره به اینکه این مراسم با همت باغداران، شورا و دهیاری روستای نجارکلا برگزار شد ابراز امیدواری کرد با تشکیل ستادی به این منظور این مراسم هرساله در بخش مرکزی چالوس برگزار شود.

رادمهر همچنین با اشاره به اینکه روستاهای بخش مرکزی چالوس علاقمندان زیادی به کشتی و دیگر بازی‌های محلی دارد، تصریح کرد: با برگزاری چنین مراسم سنتی و بومی می‌توان انگیزه و اشتیاقی برای حضور جوانان در آن و حفظ و احیای سنت‌ها و ورزش‌های بومی و محلی ایجاد کرد.

وی با تقدیر از کانون زنان شهرستان چالوس که نمایشگاهی با عرضه محصولات غذایی و خشکبار و پخت غذاهای محلی در حاشیه این مراسم برگزار کردند، گفت: در این نمایشگاه سعی شد تا با نشان دادن صنایع تبدیلی در استفاده از میوه کیوی مردم را با فواید این میوه و اشتغالزایی آشنا کنند./س

برچسب ها: جشنواره ، برداشت ، شمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.