مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: اردبیل جزو استان های موفق در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش در سطح كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد محمودزاده افزود: با اجرای برنامه های مدون اهداف ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه توسط اداره كل آموزش و پرورش استان اردبیل عملیاتی شده است.

وی گفت: در سال های اخیر موفقیت های خوبی در تحقق بند دو و پنج ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه استان در سال تولید ملی ، حمایت از كار و سرمایه ایرانی و هدایت تحصیلی بر اساس علایق و ویژگی های دانش آموزان و برنامه ریزی برای برقراری توازن بین تعداد دانش آموزان توسعه متوازن در رشته های مختلف تحصیلی حاصل شده است.

محمودزاده همچنین افزود: 50 درصد از دانش آموزان پایه دوم متوسطه در سال تحصیلی 92-91 به آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش هدایت و در هنرستان ها مشغول به تحصیل شدند.

مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل توسعه رشته های زمینه صنعت و كشاورزی ، توسعه آموزش های دختران ، استفاده از امكانات سایر دستگاه ها اعم از دولتی و غیردولتی برای توسعه آموزش های مهارتی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و كاردانش در مناطق محروم استان را از اولویت های اداره كل آموزش و پرورش استان ذكر كرد./س

برچسب ها: اردبیل ، آموزش ، فنی ، و ، حرفه ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.