استاندار خوزستان بر ضرورت واگذاری اراضی شناسایی شده درون شبکه و خارج از شبکه استان خوزستان به متقاضیان و طی مراحل کشت در این اراضی به منظور توسعه باغات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سیدجعفر حجازی در نشست شورای توسعه  کشاورزی استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن برخی طرحهای توسعه کشاورزی در استان، به سرانجام رساندن این طرحها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نظارت و سرکشی به روند اجرای طرحها توسط فرمانداران شهرستانها ضروری است، افزود: بهره برداران باید برای به نتیجه رساندن سرمایه گذاری های صورت گرفته و ایجاد اشتغال پایدار مورد حمایت و تشویق قرار گیرند.

حجازی توسعه باغات و زراعت را از اهداف طرح توسعه کشاورزی در استان عنوان کرد و گفت: واگذاری اراضی شناسایی شده درون شبکه و خارج از شبکه استان خوزستان به متقاضیان و طی مراحل کشت در این اراضی به منظور توسعه باغات ضروری است.

وی تصریح کرد: علاوه بر 20 هزار هکتار اراضی شناسایی شده خارج از شبکه ها ، 195 هزار هکتار اراضی دیم درون شبکه نیز در استان شناسایی شده که تخصیص آب برای آنها بدون مشکل انجام می شود.

رئیس شورای توسعه کشاورزی خوزستان، افزود: با توجه به پتانسیلهای موجود و تخصیص آب برای اراضی شناسایی شده، بهترین فرصت برای به زیر کشت بردن این اراضی فراهم شده که براین اساس بر واگذاری این اراضی، حل مشکلات موجود و رفع تصرفات و طی مراحل کاشت در نیمه دوم امسال تاکید می شود.

وی همچنین به مزایای تشکیل تعاونی در راستای اجرای طرحهای توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت صندوق تعاون برای تضامین لازم و تقسیم میزان آورده بین متقاضیان، انجام طرحهای توسعه کشاورزی به صورت تعاونی با اطمینان بیشتری به سرانجام می رسد.

حجازی با اشاره به الزام حضور فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و رشته های مرتبط در تعاونیها، افزود: به این ترتیب فارغ التحصیلان عضو تعاونی حتی در صورت نداشتن آورده مالی اما با داشتن آورده علمی کار بهتر و با کیفیت تری ارائه می دهند.

وی با تاکید بر توسعه تعاونیها در استان، گفت: توجیه متقاضیان طرحهای توسعه کشاورزی و تشویق آنان به تشکیل تعاونی توسط فرمانداران ضروری است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت تشکیل تعاونی در استان نسبت به کل کشور مطلوب است اما با توجه به ظرفیتهای موجود این تعداد تعاونیها در استان می تواند دو برابر شود./س
برچسب ها: توسعه ، باغات ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.