بیکاران و خانواد های تک نفره و بازنشسته های آلمانی از جمله اقشار آسیب پذیر در بخش مسکن هستند که بعضا بخاطر بالابودن میزان اجاره بها قادر به تامین مسکن مناسب برای خود نیستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بحران اقتصادی تاثیرات زیادی در اروپا داشته و یکی از مهمترین این تاثیرات، افزایش فشار در بخش مسکن بر روی اقشار ضعیف جامعه است. این موضوع در کشوری مثل آلمان که کمترین تاثیر را به نسیت دیگر کشورهای اروپایی داشته نیز صدق می کند و براساس محاسبات انجام شده، شهرهای برلین ، فرانکفورت ،هامبورگ و مونیخ بالاترین میزان اجاره مسکن را دارند که انتظار افزایش آن در آینده نیز وجود دارد.



افزایش بی سابقه میزان اجاره بها در آلمان موجب شده خانواده های اجاره نشین در این شهرهای بزرگ برای بیان اعتراض خود دست به راهپیمایی خیابانی بزنند. هزاران نفر از مردم شهرهای مختلف آلمان بعد از ظهر شنبه در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت از جمله در بخش مسکن و ایجاد مشکلاتی همچون کمبود خانه و افزایش شدید قیمت اجاره بها دست به تظاهرات اعتراضی و راهپیمایی زدند.



تظاهر کنندگان در بیانیه خود خواستار تعیین سقف مشخص برای افزایش اجاره بهای دوره ای ساختمان های مسکونی در مناطق مختلف شهرهای مختلف آلمان از سوی مقام های شهری شدند.

بیکاران و خانواد های تک نفره و بازنشسته ها از جمله اقشار آسیب پذیر در بخش مسکن هستند که بعضا بخاطر بالابودن میزان اجاره بها قادر به تامین مسکن مناسب برای خود نیستند و در اماکن عمومی شب را به صبح می رسانند که با سرد شدن تدریجی هوا با مشکلات زیادی مواجه هستند.



باتوجه به ارائه کمک های مالی از سوی دولت به دانشجویان برای تامین مسکن، مالکان ترجیح می دهند واحد های اجاره ای خود را در اختیار این گروه از متقاضیان قرار دهند تا بخاطر کوتاه مدت بودن دوران تحصیل دانشجویان این واحدها زودتر تخلیه شده و مالکان می توانند در قرار داد بعدی، قیمت ها را دوباره افزایش دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار