دعوای آمریکا و روسیه به خاطر «تاجر مرگ» +عکس

روسيه با توجه به كنوانسيون انتقال زندانيان محكوم شده ميان اين كشور و آمريكا كه در سال 1983 ميلادي به تصويب رسيد تصميم داشت ويكتور بوت را به روسيه منتقل كند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، ويكتور بوت يكي از افسران نظامي شوروي سابق است كه در سال 2011 ميلادي به علت پاره اي اتهامات از قبيل توطئه قتل يك افسر نظامي آمريكا و كاركنان دفترش، قاچاق موشك هاي ضد هوايي و همچنين تلاش برای فروش ميليون ها دلار سلاح به گروه شورشيان فارك در كلمبيا محكوم شد.

وي در سال 2012 ميلادي به گذراندن 25 سال حبس در آمريكا محكوم شده است اما دیپلمات های روسی می گویند دادگاه آمریکایی این شهروند روس را فقط به اتهام تصمیم برای فروش سلاح به شورشیان کلمبیایی به 25 سال زندان محکوم کرده که اقدامی فاقد مبناست چراکه نقل و انتقالی صورت نگرفته و سند متقنی نیز در دست امریکا نیست.



روسيه با توجه به كنوانسيون انتقال زندانيان محكوم شده ميان اين كشور و آمريكا كه در سال 1983 ميلادي به تصويب رسيد تصميم داشت ويكتور بوت را به روسيه منتقل كند اما دادگستري آمريكا این درخواست را رد كرده است و معتقد است نمي خواهد بدعت ناپسندي ايجاد كند.

بوت سال 2008 در بانکوک پایتخت تایلند بازداشت شد . او که به «تاجر مرگ» مشهور است در دامی که سازمان مبارزه با قاچاق اسلحه آمریکا برای او گسترده بود، گرفتار شد .
برچسب ها: دعوا ، امریکا ، روسیه ، تاجر ، مرگ ، ویکتور ، بوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار