یک کارشناس سیاست خارجی گفت: دولت سوریه جریان معارضي که در خارج از سوریه شکل گرفته و ماهیت بیرونی داشته باشد به رسمیت نشناخته و محکوم کرده است بنابراین از نظر سوریه این جریان دارای وجاهت نبوده و احتمال همکاری و گفتگو با این جریان بسيار کم است.

حسن لاسجردی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مذاکرات مخالفان سوری در دوحه گفت: این مذاکرات  از سوي کشورهای عربی با هدف جلوگيري از تنوع و تشتت ميان مخالفان سوري برگزار شده است که از یک سو  به دنبال یکپارچه‌سازی نیروهای معارض بوده و از طرف ديگر با توجه به اختلاف نظر طیف‌های مختلف معارضان، به دنبال تعیین مسئولیت و تقسیم‌کار ميان آن‌ها است.

وي ادامه داد: معارضان سوری پيش از اين در استانبول، شورای ملی سوریه را مطرح کرده بودند، اما در این نشست از مجموعه‌ جديدي به نام ابتکار ملی سوریه ياد کردند که دفتر آن در دوحه مستقر باشد.

لاسجردي تصریح کرد: دفتر اجرایی و هسته مرکزی شورای ملی جدید سوریه، 11 عضو داشته که چهره‌های سیاسی مخالف دولت سوریه از قبیل عبدالباسط سيدا، جورج صبرا، هشام مروه، فاروق الطیور، سالم المسلط از اعضاي آن هستند و تلاش دارند تا جریان معارض را در رسيدن به اهدافشان پيش ببرند.

اين کارشناس سياست خارجي در پایان یادآور شد: دولت سوریه جریان معارضي که در خارج از سوریه شکل گرفته و ماهیت بیرونی داشته باشد را به رسمیت نشناخته و محکوم کرده است بنابراین از نظر سوریه این جریان دارای وجاهت نبوده و احتمال همکاری و گفتگو با این جریان  بسيار کم است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: سوریه ، معارضین ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار