بهترين راه براي پيشگيري از ابتلا به آنفلوانزا رعايت نكات بهداشتي و رعايت بهداشت فردي است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، دكتر محمد مهدي گويا در نشست خبري كه به منظور اطلاع‌رساني بيشتر در زمينه پيشگيري از ابتلا به بيماري آنفلوانزا در مركز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: ظرف روزهاي اخير، افزايش ابتلا به آنفلوانزاي فصلي را در بعضي از نقاط كشور داشتيم و لازم است كه مردم از اين بيماري اطلاع داشته و از خودشان مراقبت كنند.
وي با بيان اين كه آنفلوانزا بيماري است كه سريع انتقال پيدا مي‌كند، به ضرورت شستن دستها در پيشگيري از اين بيماري اشاره كرد و افزود: به هنگام سرفه و عطسه حتماً از دستمال استفاده شود و بعد از استفاده، آنها را داخل كيسه پلاستيكي قرار داده و در سطل زباله بيندازند.
به گفته وي تب شديد، درد بدن، سرفه، گلودرد و سردرد و آبريزش چشم، آبريزش بيني و اسهال از علائم شايع آنفلوانزا است كه با مشاهده اين علائم افراد حتماً بايد به پزشك مراجعه كنند.
دكتر گويا تصريح كرد: افراد مبتلا به اين بيماري با استراحت كافي مي‌توانند شانس انتقال اين بيماري را به ديگران كاهش دهند.
وي تأكيد كرد: به دانش‌آموزان توصيه مي‌شود حتماً پس از گذراندن دوره درمان و بهبودي كامل به مدرسه بازگردند تا از مبتلا شدن ساير دانش‌آموزان جلوگيري شود. زيرا اين بيماري مي‌تواند جان دانش‌آموزان مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و تنفسي را به خطر بيندازد.
وي خاطرنشان كرد: بيماران مبتلا به آنفلوانزا از خود درماني پرهيز كنند و حتماً با تجويز پزشك آنتي‌بيوتيك استفاده كنند.
رئيس مركز مديريت بيماري‌هاي وزارت بهداشت افزود: افراد بالاي 60 سال، كودكان، زنان باردار، بيماران ديابتي، قلبي – عروقي، كليوي و همچنين بيماراني كه نقص ايمني دارند با شروع فصل سرد سال واكسن آنفلوانزا را دريافت كنند.
به گفته وي اگر آنفلوانزا در اين گروه پيشگيري نشود، عوارض شديدي را به همراه خواهد داشت./س


برچسب ها: آنفلوانزا ، رعایت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.