امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: سست کردن بنیان خانواده، توطئه شوم استکبار جهانی و بخشی از تهاجم فرهنگی دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعبدالعلی استیریˈ در گفتگو خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن  اظهارداشت: در این روز و به برکت دادن غذا از سوی خانواده روزه دار امیرالمؤمنین امام علی (ع) به مسکین و یتیم و اسیر، آیات سوره مبارکه ˈهل عطاء . . . ˈ نازل شد.

وی با بیان اینکه خانواده آن حضرت گل سرسبد تمامی خانواده های دو عالم است، تصریح کرد: از سعادت هر انسانی است که در خانه آسایش و آرامش داشته باشد، تلاطم روحی و فکری نداشته باشد و چنین خانواده ای سعادتمند است.

امام جمعه فیروزکوه گفت: نگاهی به اسلام و آموزه های ناب اسلامی حاکی از اهمیت ویژه به نهاد خانواده است که اگر خدای ناکرده پایه های خانواده سست و متزلزل شود، سعادت، کرامت و عزت انسانی از بین خواهد رفت.

وی افزود: اجتناب از فرهنگ منحط غرب، توجه به تربیت معنوی (در کنار تربیت جسم) و اجتناب زنان از خودنمایی و توجه به مقوله عفاف و حجاب، از جمله عواملی هستند که در تقویت بنیان خانواده مؤثرند.

حجت الاسلام استیری با اشاره به کلمه ˈتبرّجˈ (به معنای خودنمایی) که بارها و بارها در آیات صریح قرآن بدان اشاره شده است، هشدار داد: استکبار جهانی از زمان تولد یک انسان تا زمان مرگ، برای منحرف کردن خانواده ها در جوامع مختلف برنامه دارد.

وی با بیان لزوم توجه به خانواده ها عموما و زنان خصوصا، خاطرنشان کرد: اکر حتی لحظه ای غفلت کنیم، در دام تهاجم فرهنگی غرب گرفتار خواهیم شد و آنجاست که ˈخسر الدنیا و الآخرةˈ لقب خواهیم گرفت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه ادامه داد: فرهنگ غرب در هر جامعه ای که ساری و جاری شد، خانواده ها را متلاشی و افسارگسیخته کرده است که نمونه بارز آن را در ازدیاد آمار فرزندان بی هویت در این جوامع شاهد می باشیم.


حجت الاسلام استیری خاطرنشان کرد: آنانی که امروز به خیال خام خود می خواهند چهره رسول الله را در نظر مردم جهان بد جلوه دهند، بایستی به تاریخ صدر اسلام مراجعه کرده و از داستان مباهله عبرت بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد آحاد مسلمانان با توجه و عمل به سیره پیامبر (ص) در تمامی مراحل زندگی، آن حضرت را الگو و اسوه حسنه خویش قرار دهند تا هر چه بهتر و بیشتر به سعادت دنیا و آخرت دست یابند./س

برچسب ها: خانواده ، استکبار ، توطئه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.