40 میلیون و 500 هزار نفر از مردم کشورمان تا کنون سهام عدالت دریافت کردند.

  در راستای ابلاغیه مقام معظم رهبری در خوصوص سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در برنامه چهارم توسعه طرح توزیع سهام عدالت به 45 میلیون نفر از دهک پایین جامعه درآمودی کشور از سال 85 آغاز شد.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: برای 45 میلیون ئنفر دعوت نامه از سال 86 صادر شد که تا کنون 40 میلیون و 500 عزار نتفر به صورت قطعی سهام ار شدند.

احمدوند با اشاره به اینکه افرادی که تا کنون تشکیل پرونده ندادند درخواست می شود هر چه زوتر اقدام کنند

سود سهام سالهای 85 و 86 به برخی ازسهامداران در دو مرحله پرداخت شد ولی سود سهام از سال 87 پرداخت نشد و به دلیل شفاف سازی نشدن این موضوع به عنوان معما در اذهان مردم باقی ماند.

برخی از سهامداران در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پرداخت نشدن سود سهام شاید به معنی انصراف دولت در واگذاری شرکتهای دولتی باشد یادآور شدند:که هنوز دلیل پرداخت نشدن سود برای ما شفاف سازی نشد.

شعبانزاده رئیس سازمان اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه در زمان واگذاری سهام چون از مردم مبلغی دریافت نشد سود سهام به عنوان بدهی دولت به خزانه برمی گردد گفت: بر اساس مصوبه این سود تا سال 94 پرداخت نمی شود ولی با شرایط فعلی شاخص بورس کشور پیش بینی می شود سهام زودتر از زمان مقرر به مردم واگذار شود.

مسئله دیگر که مردم را از سهام عدالت ناامید کرده اینکه هنوز 56 شرکت بزرگ دولتی که قرار شد سهام آنها واگذار شود برای مردم شناخته شده نیست.

برخی از مردم در این باره نیز با بیان اینکه پس از گذشت سالها هنوز از نام شرکتها بی خبریم گفتندکه برای ما روشن نیست که سهامدار کدام شرکت هستیم.

بر اساس مصوبه شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی برای توزیع عادلانه سود سهام ، افراد به صورت مشاء سهامدار 56 شرکت شدند تا در صورت کاهش درآمد یکی از شرکتها، برخی از سهامداران از سودمحروم نمانند.

توکلی رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت مازندران با بیان اینکه برای جلوگیری از زیان سهامداران این مصوبه صادر شد گفت: ارزش سهام به روز بیش از 2 میلیون و 500 هزار تومان برای هر نفر است.

از آنجایی که برای بسته شدن پرونده سهام عدالت باید از 45 میلیون نفر در 6 دهک ثبت نام می شد تا رسیدن به این تعداد 3 میلیون و 400 هزار نفر ظرفیت باقی مانده که در مرحله هفتم و آخرین مرحله از 3 میلیون و 500 هزار کارگر ساختمانی و فصل ثبت نام شدکه با احتساب خانواده ها یشان به 8 میلیون نفر رسیده و از آنجایی که برای بسته شدن پرونده سهام عدالت 3 میلیون و 400 هزار نفر ظرفیت باقی مانده این تعداد در این آمار جا نمی شوند.

احمدوند معاون وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه پس از بررسی قرار شد سهمیه سهام از 45 میلیون نفر افزایش دهیم یا اجازه افزایش یک دهک دیگر را از مقام معظم رهبری بگیریم یادآور شدتمام این افراد مشمول دریافت سهام عدالت می شوند.

در ادامه پرسش و پاسخ خبرنگار با طرح سوال درباره اینکه برخی از افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت در 7 مرحله ثبت نام اگر جامانده باشد شرایط دریافت سهامشان چگونه است؟

احمدوند در پاسخ به این سوال گفت: تا به حال این مسئله توجه نشده و حتمأ در شورای عالی اجرای سیاست های کل اصل 44 این موضوع مطرح می شود تا تصمیم گیری شود.

با وجود اینکه هنوز سهام عدالت در بورس عرضه نشده برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی بازار سیاه و خرید برگهای سهام از مردم بی اطلاع از اینده سهام ، واگذاری شرکتهای دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی را هدف قرار دادند.

معاون وزیر در این باره با بیان اینکه هر گونه خرید و فروش سهام عدالت تا قبل از آزادسازی ممنوع و غیرقانونی است افزود: برخی از افراد در دفترخانه های رسمی به صورت وکالتی سهام را سند می زنند که از مسئولان ثبت اسناد و املاک خواسته می شود تا جلوی این کار در دفاتر رسمی ثبت گرفته شود.

به گفته وی سهام عدالت پس از واگذاری به مردم به عنوان ضمانت نامه در بانکها برای دریافت تسهیلات کاربرد دارد./س

برچسب ها: دریافت ، سهام عدالت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.