رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اجرای طرح شبنم را مانعی بر سر راه ورود کالای قاچاق به استان دانست و افزود : اجرای این طرح ضریب نفوذ کنترل و بازرسی بر کالای قاچاق را در استان آذربایجان‌شرقی افزایش داده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،عظمایی امروز در جمع مسئولان سازمان صنعت و معدن استان افزود: طرح شبنم علاوه‎ بر ایجاد اطمینان در اذهان خریداران و مصرف‌ کنندگان نسبت به اصالت کالای خریداری شده، سبب شناسایی کالای قاچاق نیز می‎شود.

عظمایی تصریح کرد: در حال حاضر 730 هزار قلم انواع کالا مشمول مرحله اول طرح شبنم توسط واحدهای صنفی استان خود اظهاری شده که منجر به نصب 510 هزار عدد بارکد در سطح عرضه کالا شده است.

وی افزود: همچنین در گمرکات و مبادی ورودی استان نیز 3 میلیون و 100 هزار عدد بارکد بر روی کالاهای وارداتی نصب شده است.

عظمایی با بیان اینکه در مرحله اول طرح رهگیری کالاهای وارداتی، نصب بارکد شبنم بر روی کالاهایی همچون انواع لوازم خانگی، صوتی، تصویری و موبایل، آرایشی و بهداشتی، اسباب بازی، رایانه و ملحقات آن ضروری است، اضافه کرد: فعالان اقتصادی این حوزه‌ها باید برای دریافت بارکد اقدام کنند.

در این طرح هر تولید کننده و وارد کننده رسمی با مراجعه به سامانه شبنم برای هر قلم محصول خود، بارکد دو بعدی دریافت کرده و بر روی کالا نصب می‌کنند که این بارکد علاوه بر اینکه حاوی اطلاعات کامل کالاست، قابلیت استعلام از سامانه را داشته و اصالت و کیفیت کالا را نیز برای خریدار تضمین می‌کند./س

 

برچسب ها: افزایش ، ضریب ، شبنم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.