رئیس بسیج ادارات کشور از برنامه‌ریزی برای بسیجی شدن 70 درصد از کارمندان ادارات کشور تا پایان سال 92 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد سراج رئیس بسیج ادارات استان تهران به همزماني هفته دولت و اجلاس عدم تعهد در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این همزمانی موجب عدم برگزاري یادواره بسیج کارمندان شد، بر همين اساس تصمیم گرفتيم که در آستانه هفته بسیج یادواره تجلیل از 21 هزار شهید کارمند را با شعار "اقتصاد مقاومتی و فرهنگ عاشورایی" برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه حدود 2 میلیون کارمند در سراسر کشور وجود دارد، افزود: هم اکنون حدود 750 هزار نفر از این کارمندان در قالب 6 هزار و 500 پایگاه به عضویت بسیج در سراسر کشور درآمده‌اند و ما برنامه‌ريزي کرده‌ايم که تا پایان سال 92 ، 70درصد جامعه کارمندان به عضويت بسيج در آيند.

سراج کوچک بودن شعبه‌ها و ادارات در سطح شهرستان‌ها را مانع موجود براي به عضويت درآمدن کارمندان بسيجي عنوان کرد و افزود: با توجه به اينکه اداراتي که کمتر از 50 نفر پرسنل دارند، تاکنون نمی‌توانستند پایگاه بسیج داشته باشند جمعیت زیادی از قشر کارمند به طور گسترده در سطح کشور نتوانسته بودند به عضویت بسیج درآیند که اکنون با تغییر این قانون، اداراتي که تا 20 نفر پرسنل داشته باشند، این امکان برايشان فراهم شده است.

رئیس بسیج ادارات کشور از برگزاری یادواره 21 هزار شهید کارمند در روز 23 آبان ماه خبر داد و تصریح کرد: این مراسم از ساعت 9 صبح در سالن همایش‌های برج میلاد و با سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس و سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر معرفی شهید شاخص امسال در این یادواره اظهار داشت: امسال از شهید اخوین انصاری استاندار شهید استان گیلان که در سال 60 توسط منافقین به شهادت رسیده به عنوان شهید شاخص بسیج ادارات یاد می‌شود و در این مراسم نیز کتاب زندگی‌نامه ایشان رونمایی خواهد شد.

سراج ادامه داد: هم‌چنین از هر استان یک شهید شاخص کارمند، یک مدیر نمونه که خدمات شایانی در حمایت از بسیج مجموعه خود داشته و یک کارمند نمونه بسیجی تجلیل می‌شوند.

رئیس بسیج ادارات کشور افزود: این یادواره با حضور بیش از 700 نفر از فرماندهان پایگاه‌های کارمندی سطح تهران، فرماندهان حوزه‌های مقاومت و مسئولین سازمان بسیج برگزار می‌شود.

وي برپایی یادواره شهدای کارمند را یکی از برنامه‌های سالانه پایگاه‌های مقاومت کارمندی برشمرد و افزود: برگزاری این یادواره‌ها برای تقویت روحیه معنوی و اشاعه فرهنگ شهادت در ميان کارمندان است و هر استان هم در طول سال یک شهید شاخص را برای خود انتخاب می‌کند.

سراج در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران، مبنی بر دلایل عدم جذب بالاي افراد در بسیج کارمندان و ادارات تصریح کرد: یکی از عوامل عدم حضور کافی کارمندان زن در بسيج ادارات، با توجه به آمار جمعیتی آن‌ها است. از دیگر عوامل عقب‌ماندگی در این زمینه، عدم حضور کافی قشر کارمند تحصیل کرده را می توان مورد اشاره قرار داد که با برنامه‌ریزی و طریق جذب اناری یعنی جذب نفر به نفر آن‌ها، درصدد رفع این عقب‌ماندگی‌ها هستیم.

رئیس بسیج ادارات کشور تصريح کرد: با کم کردن تعداد لازم برای تشکیل پایگاه‌های کارمندی از 50 نفر به 20 نفر، در هر اداره‌ای که 16 بسیجی از بین 20 نفر کارمند آن وجود داشته باشد، یک پایگاه مقاومت تشکیل می‌شود، بنابراین امیدواریم تا پایان سال 91 به بخش عمده‌ای از جمعیت هدف و تا پایان سال 92 به 70 درصد جمعیت کل کارمندان یعنی جمعیت اصلی هدف برسیم. هم‌چنین در تلاشیم با همکاري مدیران، مشکل کمبود جا را برای ايجاد پايگاه‌هاي بسيج ادارات را حل کنیم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار