يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: مجازات مستقلي براي جرم زمين خواري پيش‌بيني نشده است و قضات بر اساس نوع جرم براي مجرم تصميم مي‌گيرند.

غلامرضا عربگري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه  زمين خواري مردم را نسبت به مالکيت در اموال خود به بي اعتمادي و عدم ثبات سوق مي‌دهد، اظهار داشت: بحث زمين خواري يکي از معضلاتي است که هم باعث هدر رفتن اموال عمومي و اموال متعلق به بيت المال مي‌شود و هم بي اعتمادي را در مردم نسبت به مالکيتشان بروز مي‌دهد.

وي با اشاره به برخورد قاطع دستگاه قضا با مجرمان زمين خواري افزود: در حال حاضر قوه قضاييه با قاطعيت و جديت تمام بحث زمين خواري را پيگيري و تا حد زيادي توانسته جلوي سو ءاستفاده هايي که در اين زمينه  رخ مي‌دهد را بگيرد.
 
عربگري در ادامه مطرح کرد: مجازات مستقلي براي جرم زمين خواري پيش‌بيني نشده است و  قضات بر اساس نوع جرم براي مجرم تصميم مي‌گيرند.

اين وکيل پايه يک دادگستري با بيان اينکه عده اي با سوءاستفاده از عدم نظارت مديران بخش‌هاي دولتي مرتکب زمين خواري مي‌شوند خاطر نشان کرد: اين افراد از طريق جعل و مستند سازي غير واقعي مالکيت‌هاي مجعول را براي خود ايجاد و به هرشکلي که توانسته‌اند به اموال عمومي دست درازي مي‌کنند.

وي در پايان گفت: در کنار اين نوع سوء استفاده‌ها راهکار‌ها و سازو کارهاي قانوني بسيار محکمي براي برخورد با متخلفان در قوانين پيش بيني نشده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: عربگری ، مجازات ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار