رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: تا كنون بیش از 50 هزار قطعه پرنده مهاجر به تالاب های بین المللی و دیگر تالاب های این شهرستان وارد شده و مهاجرت پرندگان تا پایان آذرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مرتضی منصوری افزود: كوچ پرندگان مهاجر آبزی و كنارآبزی برای زمستان گذرانی درتالاب های بین المللی چغاخور و گندمان و تالاب های علی آباد و سولقان بروجن از مهرماه آغاز شده است.

وی افزود: این پرندگان از زیستگاه های كشورهای آسیای میانه و منطقه سیبری به تالاب های شهرستان بروجن كوچ كرده اند.

منصوری افزود: كوچ پرندگان به تالاب های شهرستان بعد از چند سال خشكسالی و احیای مجدد آنها امسال بی نظیر بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن با بیان موقت بودن توقف پرندگان مهاجر در تالاب های شهرستان، افزود: پرندگان باشروع فصل زمستان به تالاب های جنوب كشور كوچ و دوباره از اسفندماه به استان مهاجرت می كنند.

منصوری تصریح كرد: انواع لك لك، مرغابی، اگرگ، حواصیل، چنگر، كاكائی و پرنده های كنار آبزی از پرندگان مهاجری هستند كه درحاشیه تالاب های بین المللی شهرستان بروجن پائیز گذرانی می كنند.

تالاب بین المللی گندمان با یك هزار و 70 هكتار مساحت و دو هزار و 220 متر ارتفاع از سطح دریا، به عنوان بلندترین تالاب كشور مطرح است كه در نزدیكی تالاب چغاخور و در 15 كیلومتری مركز شهرستان بروجن واقع شده است.

تالاب بین المللی چغاخور نیز بابیش از دو هزار و 300 هكتار مساحت، در فاصله 55 كیلومتری شهرکرد؛ مركز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.