رئیس‌جمهوری چین در اظهارنظری اعلام کرد که حزب کمونیست این کشور به مقامات رسمی اجازه نخواهد داد از قدرت و سمت‌شان سوءاستفاده کنند و افزود که هیچ کس در چین فراتر از قانون نیست.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از استریت تایمز و رویترز، هو جین تائو رئیس‌جمهوری چین خاطر نشان کرد که حزب حاکم این را تضمین می‌کند که مقامات ارشد چین در تفکرات و اقداماتشان به قوانین وفادار بمانند.

هو جین تائو خاطر نشان کرد: باید این اطمینان را حاصل کنیم که همه در برابر قانون برابر هستند و هیچ سازمان و فردی حق ندارد پا را فراتر از قانون اساسی بگذارد.

این مقام ارشد چین در ادامه اظهار کرد: با هرگونه فساد مالی در حزب حاکم باید به شدت برخورد شود و مهم نیست که عامل این فساد مقام معمولی باشد یا قدرتمند و بانفوذ. هر مقام دون پایه و ارشد عامل فساد مالی باید به شدت مجازات شود.

این اظهارات هو جین تائو در حالی مطرح شده است که حزب حاکم "بو ژیلای" یک مقام منطقه ای چین را که به سوءاستفاده از سمتش و دریافت رشوه متهم است، اخیرا از کار برکنار کرد.

هو جین تائو به مقامات ارشد چین هشدار داد که ناکامی در مقابله با فساد مالی می تواند حزب حاکم چین را سرنگون کند.

رئیس جمهوری چین اذعان کرد که فساد مالی در میان مقامات چینی یک نگرانی مهم برای مردم این کشور به حساب می آید. وی افزود: کل حزب حاکم باید اعتمادی که مردم به ما دارند را به خاطر داشته باشد و بداند که مردم از ما انتظارات زیادی دارند.

سخنگوی حزب حاکم چین نیز اعلام کرد که این حزب عزم خود را برای مقابله با فساد مالی نشان داده و مبارزه با فساد مالی در دستور کار اصلی هجدهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین قرار داشته است.

منبع: الف
برچسب ها: فساد ، هشدار ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.