فریده سپاه منصور:

توليد کتاب‌های دیجیتال براي نسل امروز گسترش پیدا کند

اين بازیگر سینما و تئاتر گفت: با توجه به گرایش نسل جوان به وسایل ارتباط جمعی و اینترنت، برای گسترش کتاب خوانی باید میزان کتاب های دیجیتال را افزایش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، فریده سپاه منصور بازیگر سینما و تئاتر درباره گسترش کتاب‌های دیجیتال گفت: نسل جوان به سمت اینترنت گرایش پیدا کرده است و تمامی اطلاعات خود را از طریق وسایل ارتباط جمعی کسب می کند. با وجود این شرایط برای بالا بردن سطح مطالعه باید توليد کتاب‌های دیجیتال گسترش پیدا کند. زیرا نمی‌توان جوان‌ها را وادار به خرید کتاب و مطالعه آن کرد.
این پیشکسوت تئاتر افزود: اما کتاب خواندن یک موضوع کاملا ذاتی است افرادی که سالها وقت خود را صرف خواندن کتاب کردند، هیچ گاه کتاب های دیجیتال را جایگزین حال و هوای کتاب خواندن و لذت ورق زدن كتاب نمی کنند. كتاب ديجيتال وسيله اي براي تشويق نسل امروز به كتابخواني است.
وی درباره "هفته کتاب" بیان کرد: برگزاری "هفته کتاب" نباید به یک هفته محدود شود بلکه این جریان بهتر است در طول سال به طور مستمر ادامه پیدا کند. ارگان‌ها و نهادهای برگزار کننده "هفته کتاب" باید موضوعات خود را متنوع کنند تا نیاز و خواسته مخاطب برآورده شود.
این بازیگر در پایان صحبت های خود گفت: کتاب "هیچ کس نمی تواند ناراحتم کند" نوشته الیت آخرین کتابی مورد مطالعه من بود.
 
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار " یادگار ماندگار" از 20 تا 27 آبان سال جاری برگزار می شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار