سال گذشته همین روز‌ها بود که واژگونی یک دستگاه اتوبوس در مسير اردوهاي نور باعث مرگ سه دانش‌آموز دختر شد. چند هفته پيش نيز حادثه تلخ دیگری در اين مسير بيش از 20دانش‌آموز بروجنی را به کام مرگ کشاند. هر بار پس از وقوع اين حوادث اين نكته كه چرا از حمل و نقل ريلي براي اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملياتي جنوب استفاده نمي‌شود، عملكرد مسئولان مربوطه اردوهاي راهيان نور را كه تمام تدابير امنيتي را براي حفظ جان دانش‌آموزان نمي‌انديشند، زير سئوال می‌برد اما این بار هم بدون تغيير رويه در اعزام دانش‌آموزان اتوبوس وسيله راهي‌كردن هزاران دانش‌آموز به سفرهاي راهيان نور شد و حادثه ديگري براي دانش‌آموزان خراساني به وقوع پيوست.


پنجشنبه شب گذشته اتوبوس دانش‌آموزان خراساني در مسير اردوي راهیان نور دچار حادثه شد كه راننده و کمک راننده در اين حادثه جان خود را از دست دادند و چند دانش آموز زخمي شدند.

در همين رابطه رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگو با به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: این حادثه حدود ساعت 22:30 پنجشنبه در 10 کیلومتری شهرستان شاهرود اتفاق افتاد كه خوشبختانه خسارت جانی به دانش آموزان وارد نشده است.

محمد‌رضا حاجتمند با اشاره به حضور 27‌دانش آموز و پنج مربی در این کاروان افزود: حال جسمي این افراد خوب است و تنها دانش‌آموزان از وقوع تصادف ترسيده‌اند.

وی همچنین کشته شدن یک راننده و کمک راننده این اتوبوس را تاييد كرد.

رئیس اداره ارزیابی و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: دو تن از دانش‌آموزان مصدوم نیز پس از انتقال به بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان شاهرود، مرخص شدند.

حاجتمند در خصوص اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور توسط قطار نیز گفت: بررسی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته اما مبلغ موردنظر برای این کار بالاست و تامین آن در توانایی آموزش و پرورش نیست./س


برچسب ها: اردوی ، راهیان ، نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.