سفير کبير چين در ايران برحضور سرمايه‌گذاران چينی در همدان تاکیدکرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ پوهونگ يانگ در نشست مشترک با هياتي به سرپرستي سفير چين در ايران که در استانداري همدان برگزار شد هدف از سفر به همدان را دیداربا مسئولان درباره همکاري بين دو کشور به ويژه همدان اعلام کرد و اظهار داشت: تبادل نظر در خصوص زمينه‌هاي مختلف و شناسايي زيرساخت‌هاي سرمايه‌گذاري بين دو کشور براي حضور سرمايه‌گذاران چين در اين استان از ديگر اهداف سفر است.
 وي تصريح کرد: دوستي دو ملت بسيار مهم است چرا که آشنايي بيشتر با فرهنگ‌هاي محلي در اين راستا ميسر مي‌شود.
سفير چين در ايران همکاري دو کشور را موجب سهولت روابط آينده دانست و گفت: چين و همدان مي‌توانند در زمينه توريسم همکاري داشته باشند چرا که مردم چين با مردم همدان که تاريخي و قديمي است، آشنايي ندارند.
سفير چين  با بيان اينکه شرکت‌هاي چيني در ايران زياد هستند، افزود: اگر استان‌هاي ايران و چين فعال باشند، براي توسعه در کشور خيلي مهم است و شرکت‌هاي خصوصي نيز مي‌توانند همکاري مناسبي را با چين داشته باشند.
استاندار همدان نیز استان همدان را يکي از استانهاي مستعد کشور در بخش هاي اقتصادي، توريستي، علمي و فرهنگي ارزيابي کرد که زمينه هاي بسياري براي همکاري با کشور چين دارد.
علي‌محمد آزاد ، گفت: در مبادله توريستي زمينه‌هاي مناسبي براي همکاري دوجانبه وجود دارد و در بخش‌هاي اقتصادي براي تأمين نيازهاي کالاها مي‌توانيم از طريق بازرگانان نيازهاي همديگر را بيشتر بشناسيم و برنامه‌ريزي کنيم.
 وي با تصريح اينکه استان همدان از نظر علمي يکي از استان‌هاي علمي کشور است و در اين راستا مي‌توانيم از نظر علمي نيز قراردادهايي را بسته و از امکانات علمي همديگر نيز استفاده کنيم، خاطر نشان کرد: همدان از استانهاي دانشگاهي کشور است که با داشتن 100 هزار دانشجو مي تواند همکاري علمي و دانشگاهي با چين داشته باشد.
 استاندار با يادآوري محورهاي مواصلاتي استان همدان، ادامه داد: همدان دسترسي مناسبي به مرکز و غرب کشور دارد و دو خط راه‌آهن همدان که در آينده نزديک به راه‌هاي ريلي کشور اتصال مي‌يابد از پتانسيل‌هاي ديگر استان به شمار مي‌رود.
آزاد با دعوت از کارشناسان و سرمايه‌گذاران چين براي بازديد از همدان، افزود: با سفر کارشناسان و سرمايه‌گذاران چيني به همدان، آنها از نزديک با مزايا و پتانسيل استان آشنا مي‌شوند.
 وي با اعلام اينکه جمهوري چين جزو شرکاي اول تجاري ايران است و زمينه هاي همکاري بسيار گسترده اي بين دو کشور وجود دارد، اضافه کرد: دو کشور ايران و چين از نظر سياسي مواضع نزديکي به هم دارند که همين امر باعث شده ارتباط نزديکي به هم داشته باشند.
 استاندار با تشريح اينکه زمينه هاي همکاري بين ايران و چين بسيار گسترده است و ارتباط خوبي در زمينه صادرات و واردات بين دو کشور وجود دارد، گفت: همدان به عنوان اولين پايتخت ايران زمين با داشتن آثار تاريخي و گردشگري فراوان زمينه هاي جذب گردشگر را داراست و در بخشهاي اقتصادي مي تواند نيازهاي مردم چين را برآورده کند./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.