پايگاه اينترنتي دنجر روم که اخبار امنيتي را دنبال مي کند اطلاعات جديدي درباره تعداد حملات هواپيماهاي بدون سر نشين آمريکا در افغانستان منتشر کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ ،اين پايگاه بر اساس آمارهاي رسمي آمريکا اعلام کرد از ابتداي سال 2009 ميلادي تاکنون ، تعداد حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در افغانستان ، هزار و صد و شصت مورد بوده است.
دنجر روم افزود اين آمار فقط به تعداد حملات اين هواپيماها از سال 2009 ميلادي تاکنون مربوط مي شود و هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا پيش از آن سال نيز در افغانستان عمليات داشته اند.
هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا به پاکستان ، يمن و سومالي نيز حمله کرده اند و آمارهايي درباره تعداد حملات اين هواپيماها در ليبي در پايان ناآرامي ها منتشر شده است.
به هر حال ، اين اولين باري است که آمار مربوط به حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در افغانستان منتشر شده است.
انگليس نيز آمار کلي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خود را به افغانستان اعلام کرده است.
فيليپ دوني وزير دفاع انگليس اعلام کرد از ژوئن سال دو هزار و هشت ميلادي تاکنون ، هواپيماهاي بدون سرنشين اين کشور سيصد و چهل و نه بار به افغانستان حمله کرده اند که در مجموع تعداد حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به اين کشور از ابتداي سال 2009 ميلادي تاکنون  حدود هزار و پانصد مورد بوده است.
نوآ شاتچمن سردبير پايگاه اينترنتي دنجر روم با اشاره به روند رو به افزايش حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا گفت: « ارتش آمريکا هم اکنون حملات اين هواپيماها را در مقايسه با يازده سال گذشته در افغانستان افزايش داده که تعداد اين حملات در هر ماه به طور متوسط سي و سه مورد است. »
 وي افزود :  حملات هواپيماهاي بدون سرنشين در افغانستان اکنون حدود نه درصد کل حملات هوايي در اين کشور است. اين رقم سال گذشته کمي بيشتر از پنج درصد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار