شهردار شهر لاوال، سومين شهر بزرگ ايالت کبک کانادا، به علت فساد مالي و اتهام ارتباط با مافياي محلي از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه ، اين رسوايي مالي گسترده در ايالت کبک شماري از دولتمردان و کارفرمايان بخش ساخت و ساز و نيز مافياي محلي را در بر گرفته است.  
ژيل وايانکور شهردار لاوال گفت :من تصميم گرفتم  از سمت خود  استعفا و از سياست کناره گيري کنم.
از هفته ها پيش فشارهاي زيادي بر شهردار لاوال وارد شده بود. وي از بيست و سه سال پيش شهردار اين شهر کبکي بود.  
او شخصا در چندين رسوايي فساد مالي دخالت داشته است. در سال دوهزار و نه يکي از وزيران سابق دادگستري گفته بود شهردار لاوال با ارائه پاکتي حاوي هزاران دلار تلاش کرده بود به او رشوه دهد اما شهردار مذکور اين اتهامات را رد کرد.
اظهارات ديگري به تازگي اتهامات تازه اي به وايانکور وارد کرده اند.
يکي از کارفرمايان سابق در کميسيون تحقيق دولتي درباره صنايع ساخت و ساز کبک گفته است روساي شرکتها مجبور بودند براي امضاي  قراردادهاي دولتي از طريق واسطه ها به آقاي وايانکور حق کميسيون پرداخت کنند.  
پليس طي هفته هاي اخير چندين بار شهرداري لاوال را تفتيش کرده و از چندين گاوصندوق شخصي آن در بانکها نيز بازرسي کرده است. ماموران پليس به دنبال دهها ميليون دلار پول هستند.
به تازگي دو شهر بزرگ کبک يعني مونرال و لاوال به علت فساد مالي شاهد استعفاي شهرداران خود بوده اند. دوشنبه گذشته ژرار ترامبله شهردار مونرال نيز به اتهام فساد مالي تشکيلات دولتي وابسته به وي از سمت خود استعفا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار