عدم تفاهم بین زوجین باعث شده است که طلاق در سال‌های اخیر روند صعودی داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، عدم تفاهم زوجین را عامل اصلی و تأثیرگذار در پدیده طلاق عنوان کرد و گفت: مطالعات و پژوهش‌های اخیر در حوزه خانواده نشان‌گر افزایش پدیده طلاق در دنیا است.

آوازه افزود: در ایران آمار طلاق روند افزایشی را نشان می‌دهد که در این راستا پژوهش‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از طلاق‌های انجام گرفته در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهد.

وی اجرای طرح مطلع مهر را یک طرح بسیار خوب برای زوجین دانست و تصریح کرد: ارائه آموزش و مشاوره‌های لازم به زوجین باعث می‌شود روابط درون خانواده روند مطلوبی داشته و عدم تفاهم زوجین تا حد ممکن کاهش یابد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان، هدف از اجرای این طرح را تحکیم و تقویت نهاد خانواده و تعالی آن به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی به منظور دست‌یابی به جامعه‌ای پایدار برشمرد و ادامه داد: این طرح پیشگیری از بروز و گسترش زمینه‌های طلاق در خانواده و پیشگیری از بروز طلاق عاطفی در خانواده و برقراری صمیمیت و رأفت در خانواده، فرهنگسازی در جهت تعمیق باورها و آموزه‌های دینی متناسب با تقویت بنیان خانواده و برقراری خانواده‌هایی سالم و کارآمد به عنوان بستر تربیت نسل‌های آتی است.

وی با یادآوری اینکه این طرح در ابتدای کار برای ارتقای سطح مهارت‌های زندگی برای 124 هزار نفر از شاغلین دستگاه‌های اجرایی به همراه همسران‌شان در مرحله مقدماتی طرح برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: ارتقای مهارت‌های زندگی برای کسانی که در پنج سال اول زندگی خود به سر می‌برند در استان برگزار خواهد شد./س

 
برچسب ها: عدم ، تفاهم ، علت ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.