با توجه به تاكيدات برنامه پنجم توسعه و به منظور ارتقاء سطح آگاهي خانواده ها ، برنامه آموزش خانواده از امسال در تمامي مدارس استثنايي كشور ساماندهي مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استثنايي ، نامدار عبدالهيان معاون وزير و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي درباره اهداف آموزش خانواده هاي كودكان استثنايي گفت : با آموزش اولياء سطح آگاهي خانواده ها به لحاظ تربيتي و سطح مهارتي آنها به لحاظ عملكردي در ارتباط با رفتار مناسب با كودك استثنايي ارتقاء مي يابد.

وي افزود : والدين در اين دوره هاي آموزشي با ويژگي هاي خاص كودكان استثنايي ، توانايي ها ، محدويت ها و علاقه مندي آنها براي سازگاري با اجتماع و محيط اطراف آشنا مي شوند.

عبدالهيان با بيان اينكه دستورالعمل آموزش خانواده در آموزش و پرورش استثنايي با تعيين سرفصل ها ي آموزش خانواده هاي كودكان و دانش آموزان استثنايي همراه با مستندات ارزيابي از فرايند ، براي برنامه ريزي و اجرا به ادارات كل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده گفت: مسووليت اجراي دوره هاي آموزش خانواده در آموزشگاه برعهده مدير آموزشگاه و نظارت بر آن برعهده شوراي نظارت بر برنامه آموزش خانواده استان است.

رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي اظهار كرد: براي اجراي هر چه بهتر برنامه، موضوعات پيشنهادي دوره هاي آموزشي در هر استان با در نظر گرفتن بافت فرهنگي ، اجتماعي و موقعيت منطقه و مشكلات موجود و ميزان علاقمندي اولياء دانش آموزان جهت پاسخ گويي به سوالات و آموزش آنها برگزار مي شود./ل

برچسب ها: آموزش ، مهارت ، عملکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار