برخی از افراد در عرصه‌ مداحی، مرثیه‌سرایی و ... به شعرخوانی و شعرگویی اشعاری را قرائت می کنند که از لحاظ محتوایی و فنی در سطح پایینی قرار دارد.

به گزارش گروه ويژه‌نامه محرم باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله مصباح يزدي طي مراسم در موسسه امام خميني(ره) با بيان اينكه اهل‌بیت(ع) راهنمایان ممتازی بودند که دردهای جامعه را خوب می‌دانستند و راه‌های درمان آن را نیز ارائه می‌کردند، اظهار داشت: هر انسان، در صورت داشتن درد، به طبیب مراجعه و به درمان او توجه می‌کند، متأسفانه امروزه برخی از ما،‌ به ائمه معصوم(ع) در حد یک طبیب هم توجه نمی‌کنیم؛ زیرا معارف نابی از این بزرگواران به دست ما رسیده است، اما در استفاده از آنها خود را بی‌بهره کرده ایم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: امروز مشکلات و درد‌های فراوان اخلاقی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، معنوی و... در جامعه وجود دارد و مبتلایان به آن نیز فراوان هستند، در این شرایط باید دید که چه تعداد از افراد در شفاخانه اهل‌بیت(ع) وارد شده و از آن بهره‌مند می‌شوند.

* انتقاد از برخی مداحان

وی در ادامه با اشاره به حضور گروهی از افراد در عرصه مداحی و ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع)، گفت: برخی از افراد در عرصه‌ مداحی، مرثیه‌سرایی و... به شعرخوانی و شعرگویی اشعاری را قرائت می کنند که از لحاظ محتوایی و فنی در سطح پایینی قرار دارد و گاهی هم که این اشعار پخش می‌شود، انسان شرمنده می‌شود که چرا این اشعار در کشوری که حکومت و مذهب آن منتسب به اهل‌بیت(ع) است، پخش می‌شود.

این استاد حوزه خطاب به این دسته از مداحان و مرثیه‌خوانان تأکید کرد: اگر می‌خواهید از این طریق نان بخورید، کار خوب انجام دهید؛ شما که برای مداحی خود پول می‌گیرید، حداقل ساعتی هم برای تهیه اشعار خود زمان صرف کنید.

* توسل به ائمه(ع) تنها ذکر مصیبت و عزاداری نیست

آیت‌الله مصباح یزدی همچنین با بیان این که برخی در توسل جستن به اهل‌بیت(ع) راه درستی در پیش نمی گیرند، اظهار داشت: این که توسل به ائمه اطهار(ع) را تنها در ذکر مصیبت و شرکت در مجالس عزاداری اهل‌بیت(ع) بدانیم، اشتباه است. این حداقل کاری است که حتی پیروان ادیان و مذاهب الهی نیز ممکن است به آن روی آوردند؛ در حالی که از شیعه انتظار دیگری می‌رود.
وی تصریح کرد: توسل به ائمه اطهار(ع) به معنی ارتباط روحی با آنها است. ما باید بدانیم که هرآنچه خیر به ما می‌رسد، به برکت وجود اهل‌بیت(ع) است و هر نیازی که از ما برداشته می‌شود، به دست آنها است.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: این که ما ارتباط خود را با اهل‌بیت(ع) قطع کنیم و یا آن را در ذکر مصیبت محدود کنیم، خودمان متضرر می‌شویم.

آیت الله مصباح یزدی در پایان تصریح کرد: افرادی که از نظر معنوی به جایی می‌رسند، انسان‌هایی هستند که مراقب اجرای حکم خدا هستند، این کار موجب می‌شود تا توسل انسان به اهل‌بیت(ع) درست و کامل‌تر شود.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مداحی ، مصباح ، انتقاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار