معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي گفت: اراضي خوزستان از مساعدترين اراضي كشور از نظر حاصلخيزي خاك و شرايط آب و هوايي است ولي بايد مديريت و برنامه‌ريزي‌هاي مداومي انجام شود كه در صورت انجام اين موارد توليد استان به 4 برابر ظرفيت فعلي خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ رحيم سجادي عنوان‌كرد: احياي اراضي در دستور اصلي كار قرار گرفته و مطمئن هستيم به نتيجه خواهد رسيد. از 4 سال‌گذشته سرمايه‌گذاري‌هاي خوبي در خوزستان انجام شده كه نشان‌دهنده عملكرد خوب توليد استان است؛ اين موفقيت در شرايطي به‌دست آمده كه بروز مشكلاتي از جمله خشكسالي باعث ايجاد محدوديت‌هايي در‌ كشت محصولات كشاورزي شده و همه اين موارد فشارهاي زيادي را به كشاورزان وارد كرده است.

وي افزود: توليد سالانه محصولات كشاورزي خوزستان پاسخگوي نيازهاي غذايي اين استان و 50 درصد از نيازهاي غذاي كشور است و يكي از برنامه‌ريزي‌هايي كه در كشور در حال پيگيري و اجرا است، بحث امنيت غذايي و توليد محصولات با كيفيت مي‌باشد و اميدواريم با احياي اراضي خوزستان و افزايش توليدات، نقش موثري در امنيت غذايي كشور داشته باشد.

معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي با اشاره به پيشرفت كار موسسه جهاد نصر بيان‌كرد: طي بازديدي كه از پروژه‌هاي شبكه‌هاي فرعي و تجهيز، نوسازي و زهكشي زيرزميني در خوزستان انجام شد اجراي پروژه‌ها در وضعيت مطلوبي است و تاكنون پيشرفت خوبي داشته است.

سجادي خاطرنشان‌كرد: پروژه‌هاي شبكه‌هاي فرعي و تجهيز، نوسازي و زهكشي زيرزميني و يكپارچه‌سازي هم‌اكنون در 180 هزار هكتار از اراضي خوزستان فعال هستند و عملكرد خوبي در دو سال اخير از خود نشان داده‌اند.

وي اظهارداشت: هدف اصلي از اجراي كارهاي زيربنايي در بخش كشاورزي، توليد محصولات با قيمت مناسب و كيفيت بالا است كه در دسترس مردم قرار گيرد.

معاون آب و خاك وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اعتباراتي كه در 3 سال اخير به پروژه‌هاي آب و خاك اختصاص يافته است، خاطرنشان‌كرد: در سال 89، 600 ميليارد تومان و در سال‌گذشته يك‌هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه‌ها اختصاص يافت؛ اين در حالي است كه ميزان تخصيص اعتبارات در سال‌جاري به سه هزار ميليارد تومان رسيده است.

سجادي ادامه‌داد: از سوي ديگر در سال‌گذشته 6 هزار ميليارد تومان اعتبار جهت حمايت از بخش كشاورزي پرداخت شد و امسال اعتبار تخصيص يافته 5 هزار ميليارد تومان است. به طوري كه در وزارت جهاد كشاورزي در چند سال اخير براي حمايت از اين بخش و افزايش ميزان توليد اعتبارات خوبي پرداخت شده است.

وي افزود: 250 هزار هكتار از طرح 800 هزار هكتاري مقاوم معظم رهبري توسط جهاد كشاورزي انجام شد و 550 هزار هكتار از آن هم‌اكنون توسط 14 شركت موسسه جهاد نصر كشور در دست اجرا مي‌باشد.

در اين مراسم محرابيان، مشاور رييس جمهور و اورنگي، معاون وزير جهادكشاورزي نيز در اين مراسم حضور داشتند./س


برچسب ها: شبکه ، زهکشی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.