رئيس دانشگاه علامه ارتباط دنياي اسلام به ويژه در زمينه‌هاي علمي و فرهنگي را بسيار حائز اهميت دانست و گفت: دانشگاه علامه طباطبايي آمادگي دارد با مراکز علمي و دانشگاهي کشورهاي مصر، لبنان و هر کشور اسلامي که دلش براي مسائل دنياي اسلام مي‌تپد ارتباط متقابل برقرار کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سيدصدرالدين شريعتي رئيس دانشگاه علامه طباطبايي روز سه‌شنبه 16 آبان با چهار تن از شخصيت‌هاي حقوقدان و قرآن پژوه از سه کشور لبنان، مصر و هند ديدار و در خصوص مسائل دنياي اسلام، ضرورت همکاري علمي و فرهنگي و تقويت روابط في‌مابين گفتگو کرد.

رئيس دانشگاه علامه طباطبايي در ابتدا ضمن خوش‌آمدگويي به ميهمانان در سخناني به معرفي دانشگاه و توانمندي‌هاي موجود در آن پرداخت.

وي ارتباط دنياي اسلام به ويژه در زمينه‌هاي علمي و فرهنگي را بسيار حائز اهميت برشمرد و گفت: دانشگاه علامه طباطبايي آمادگي دارد با مراکز علمي و دانشگاهي کشورهاي مصر، لبنان و هر کشور اسلامي که دلش براي مسائل دنياي اسلام مي‌تپد ارتباط متقابل برقرار کند.

در ادامه اين جلسه محمود خضري، قائم مقام دادگاه‌ عالي مصر و رئيس کميته قانون گذاري پارلمان مصر در سخناني با تقدير از مقاومت ملت ايران در جريان مبارزه با استکبار جهاني‌ گفت: دنياي اسلام بايد منت‌دار ايران باشد که به دنبال اخذ حقوق خودش است و اين درست چيزي است که غرب از آن واهمه دارد.

وي ادامه داد: اميدواريم که همه ملل اسلامي بتوانند همچون ايران پيشرفت و احقاق حق کنند.

قائم مقام دادگاه عالي مصر با اشاره به اهميت از سرگيري روابط دوکشور ايران و مصر تاکيد کرد: تمايل دوجانبه بين دو ملت و حکومت براي از سر گيري روابط ديپلماتيک علمي و فرهنگي و تجاري وجود دارد و اميدواريم هرچه سريع‌تر اين روابط از سر گرفته شود و ما بتوانيم از تجارب ارزشمند ايران در زمينه‌هاي مختلف استفاده کنيم.

سپس محمد‌طي، استاد دانشگاه اسلامي لبنان و رئيس بخش کانون شناسي مرکز مطالعات حقوقي لبنان و عبدالمجيد پاديک از اعضاي مرکز اسلامي هند نيز در سخناني توسعه و تقويت روابط ميان دو کشور را خواستار شدند.

همچنين در اين ديدار معاونان رئيس دانشگاه، روساي دانشکده‌ها و مديران گروه‌هاي آموزشي حقوقي عمومي و خصوصي نيز حضور داشتند.

منبع: روابط عمومي دنشگاه علامه طباطبايي

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار