سي ان ان رسوايي اخلاقي رئيس دستگاه جاسوسي آمريکا را فاجعه بار توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، تغيير رهبري و رسوايي اخلاقي دامنگير سازمان جاسوسي آمريکا شده است. ديويد پترائوس از مقام خود به عنوان رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا، سيا، استفاده کرده است. وي پس از اذعان به داشتن روابط غيراخلاقي از اين مسئوليت کناره گيري کرد.  
سي ان ان مطلع شده است که پليس فدرال آمريکا، اف بي آي، سرگرم انجام تحقيقاتي درخصوص اين رابطه (غيراخلاقي) است.
کريس لاورنس خبرنگار شبکه در پنتاگون در اين خصوص گفت:  اين خبر شب گذشته علني شد. ژنرال ديويد پترائوس نامه اي به کارکنان سازمان سيا نوشت و به آنها توضيح داد که روابط غيراخلاقي داشته و به کاخ سفيد رفته و از رئيس جمهور آمريکا خواسته است تا استعفايش را بپذيرد. کاخ سفيد اعلام کرده است اوباما در گفتگوي تلفني ديروز پترائوس با او، استعفاي رئيس سازمان سيا را پذيرفت. رابطه غيراخلاقي پترائوس با زني بوده که در حال تنظيم زندگينامه او بوده است. زن مذکور از افسران سابق ارتش آمريکا بوده است. اف بي آي از مدتي قبل سرگرم انجام دادن تحقيقات در اين خصوص بوده است. تحقيقات اف بي آي در اين خصوص براي اين منظور نيست که پيگرد قضائي درباره پترائوس انجام داده باشد بلکه بيشتر براي اين هدف است که مشخص شود آيا پترائوس با اين روابط مشکلات امنيتي بوجود آورده و خودش را در موقعيتي آسيب پذير قرار داده است يا خير.
سي ان ان افزود افشاي اين خبر، براي خانواده پترائوس نيز فاجعه به  شمار مي رود. بايد به زمان افشاي اين خبر نيز توجه داشت. اين ماجرا درست پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا و يک روز پيش از برگزاري جلسه استماع کنگره آمريکا درباره حمله به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي ليبي صورت مي پذيرد.
کريس لاورنس در اين خصوص گفت: به سي ان ان گفته شده است که رسيدگي به ماجراي حمله به کنسولگري آمريکا در ليبي هيچ ارتباطي با ماجراي پترائوس ندارد. اف بي آي از مدتي قبل سرگرم انجام دادن تحقيقات در اين باره بوده است و بي ترديد مقامات درون دولت آمريکا مي دانسته اند که چنين تحقيقاتي در حال انجام است. يکي از مقامات بلندپايه ارتش آمريکا به سي ان ان گفته است که بدون اطلاع مقامات بلندپايه واشنگتن و شايد حتي شخص رئيس جمهور، اقدام اف بي آي براي انجام تحقيقات درباره رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا امکان پذير نبوده است. اما سوال مطرح اين است که چرا صبر شده و اين خبر پس از برگزاري انتخابات رياست جمهوري اعلام شده است. منتقدان او مي گويند که او همواره فردي شيفته ارتباط با رسانه ها بوده و تلاش کرده است از اين طريق براي خودش رسم و نامي به هم بزند. مخالفانش به تمسخر او را شاه ديويد مي خواندند که نشان دهنده رويکردشان به او است. پس از استعفاي ديويد پترائوس معاون او يعني مايکل مورل رياست سازمان سيا را برعهده خواهد داشت. وي از سال 2010 معاون سازمان سيا بوده است.
برچسب ها: پترائوس ، رسوایی ، سیا ، سی ان ان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار