مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: هشت میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت گرد و غبار كشور با مشاركت استان برای احیای دو تالاب بین المللی گندمان و چغاخور شهرستان بروجن اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

سعید یوسف پور افزود: برای اختصاص این میزان اعتبار، تفاهم نامه ای توسط استاندار و رئیس سازمان محیط زیست كشور امضاء شده است.

وی گفت: با اختصاص این اعتبار، مدیریت تالاب بین المللی چغاخور و احیای اساسی تالاب گندمان در دستور كار قرار می گیرد.

یوسف پور، با بیان این كه تالاب گندمان در چند سال اخیر با خشكسالی شدید موجه بوده، افزود: هشت میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای احیای تالاب گندمان و مابقی برای مدیریت تالاب چغاخور و آموزش جوامع محلی هزینه می شود.

وی اظهار داشت: هدف اصلی طرح احیای تالاب گندمان این است كه از روان آب های فصل بارندگی برای تامین آب تالاب استفاده شود و باكمترین خسارت روان آب های حوزه آبریز دشت بلداجی و گندمان به سمت تالاب هدایت شود.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اهمیت و مزایای تالاب ها در استان افزود: آموزش و فرهنگ سازی برای جوامع محلی ساكن در حاشیه تالاب ها از دیگر برنامه های امسال این حوزه است.

تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن و در فاصله حدود 60 كیلومتری مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.