برخی از موسسات غیر انتفاعی هنوز حراست نداشته و وضعیت حراست موسسات مشخص نیست.

عامری، سرپرست مرکز نظارت آموزش عالی و ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: بررسی پرونده های موسسات غیر دولتی و غیر انتفاعی به دو گونه صورت میگیرد و در مرحله اول بحث جذب استادان این دانشگاهها است که هر دانشگاه و موسسه ای پیشنهاداتی را میدهند و اگر آن شرایط در استان وجود داشته باشد بعد از بررسی های لازم این امر محقق می شود.

وی افزود: از تعداد 7 نفر از استادان دانشگاههای غیر انتفاعی دو یا سه نفر از دانشگاههای دولتی هستند که البته رئیس موسسه غیر انتفاعی برای دفاع از استادان می‌تواند به صورت موردی در مرحله استادان شرکت کند.

عامری به برخی از مشکلات دانشگاههای غیر انتفاعی  اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم که برخی از موسسات و دانشگاههای غیر انتفاعی هنوز حراست ندارند و وضعیت حراست موسسات مشخص نیست البته بحث مجوز برای مقاطع کارشناسی ارشد از حوزه مرکز نظارت و ارزیابی دریافت می شود.

وی تصریح کرد: شهریه های دانشگاهها و موسسات غیر انتفاعی باید متناسب با رتبه بندی دانشگاهها مشخص شود چنانچه هم اکنون 12 موسسه غیر انتفاعی در رده متوسط هستند البته از این تعداد موسسات غیر انتفاعی که در کشور وجود دارد موسسه ای در رده ضعیف نیست./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار