نرم افزار جامع تحلیلی و اجرایی ' نت' از سوی كارگروهی از كارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات شركت بهره‌ برداری نفت و گاز مارون در مناطق نفت خیز جنوب طراحی و پیاده سازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛  سرپرست عملیات و رییس اداره نگهداری و تعمیرات این شركت گفت: موضوع ساماندهی فعالیت های این اداره از نظر گستردگی جغرافیایی و اهمیت زمان در تعمیرات اساسی، انگیزه طراحی و تهیه این نرم افزار شد.

'داریوش شكرخدایی' درباره بخش های مختلف این نرم افزار افزود: برنامه ریزی برای صدور دستوركار، ارجاع دستوركار به مجری، انجام برآوردهای لازم، دریافت گزارش های مربوط، آنالیز هزینه‌ها (دستوركاری) و برنامه ریزی دوره ای تعمیرات، از جمله بخش های كاربردی این نرم افزار است كه هر یك به نوبه خود صرفه زمانی و نیروی انسانی بسیاری را برای شركت دارد.

وی گفت: برای مثال تا پیش از این برنامه تعمیرات اساسی ماشین آلات دوار به صورت دستی تهیه و به جای ابتدای سال، خرداد یا تیر همان سال آماده می‌شد، اما اكنون به واسطه این نرم افزار، این برنامه در فروردین انجام می شود.

شكرخدایی این نرم افزار را یك نرم افزار پویا خواند و دلیل آن را تحت شبكه بودن و قابلیت آن در ارائه برنامه ای به روز و تشخیص الزام تعمیرات اساسی در زمانی غیر از زمان پیش بینی شده خواند.

رییس برنامه ریزی تعمیرات شركت بهره برداری نفت و گاز مارون نیز با اشاره به ایجاد شناسنامه تجهیزات ثبت سوابق تعمیراتی و ساعت كاركردها در نرم افزارها، انجام این پروژه را از موفقیت های این اداره خواند و آمادگی شركت را برای تهیه این نرم افزار برای دیگر شركت ها اعلام كرد.

شركت بهره برداری نفت و گاز مارون، تولید از میدان های نفتی مارون، كوپال و شادگان را عهده دار است.

اداره نگهداری و تعمیرات این شركت با دریافت 17 هزار و 495 درخواست كار و صرف 272 هزار 360 نفر ساعت نیروی انسانی از پركارترین واحدهای شركت نفت و گاز مارون در شش ماه نخست امسال بوده كه نقش اساسی در حفظ فرآیند تولید به واسطه انجام امور نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات شركت را دارد. /س
برچسب ها: نگهداری ، تعمیرات ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.