رئیس سازمان جاسوسی آمریکا با اعتراف به روابط غیراخلاقی از سمتش استعفا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد دیوید پترائوس، رئیس سازمان سیا با اعتراف به اینکه با فردی غیر از همسرش وارد روابط عاشقانه شده است، از سمت خود استعفا کرد.
 

پترائوس 60 ساله در بیانیه خود اعلام کرده  است: «من بعد از 37 سال ازدواج، وارد روابط عاشقانه خارج از چارچوب همسری شدم و این یعنی اینکه از لحاظ وجدانی درست عمل نکرده‌ام. چنین رفتاری، چه در نقش یک همسر و چه در نقش رئیس یک سازمان پذیرفتنی نیست».
 

استعفای وی در شرایطی است که «باراک اوباما» در انتخابات روز سه شنبه یک بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و مدت اقامت خود در کاخ سفید را برای 4 سال دیگر تمدید کرد. با این وجود انتظار آن می رفت که پترائوس همچنان در دولت اوباما باقی بماند.
 

پترائوس در بیانیه خود اعلام کرد که اوباما روز جمعه استعفای وی به دلیل ارتکاب این رسوایی اخلاقی را پذیرفته است. و از وی به خاطر انجام وظیفه در سازمان سیا تقدیر کرده است.اوباما گفته است پترائوس آمریکا را امن‌تر و قدرتمندتر کرد.
 

اوباما همچنین «مایکل مورل» را بار دیگر به عنوان رئیس موقت سیا منصوب کرد. مورل پیش از این نیز زمانی که «لئون پانتا» ریاست سیا را با هدف تصدی وزارت دفاع ترک کرد، به عنوان رئیس موقت سیا انتخاب شده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار