استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی‌های اخیر استان ضروری است با مدیریت صحیح منابع آب و اسنفاده بهینه از آّب به کاهش اثرات آن کمک کنیم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،حاتم ناروئی  در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با حضور مشاور وزیر نیرو اظهار داشت: لازمه پیشرفت و توسعه استان، تأمین آب است که باید در این زمینه برنامه‌ریزی و طراحی شود.

وی افزود: ضرورت تأمین آب لازم برای سیستان و بلوچستان، صرفه‌جویی و اصلاح روش‌های آبیاری و به‌کارگیری شیوه‌های نوین و استفاده از آبیاری تحت فشار است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: باید در کنار این اقدامات برنامه جامعی برای انتقال آب از دریای عمان به سراسر استان تدوین شود تا شاهد تأمین آب مورد نیاز مردم استان در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی باشیم.

نارویی خطاب به مدیرعامل شرکت مهندسی فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو گفت: پس از اجرای طرح ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی، استان سیستان و بلوچستان باید نخستین استان در زمینه اجرای این طرح باشد.

وی یکی از نیازهای اساسی استان را تأمین آب کشاورزی ذکر کرد و بیان داشت: افت شدید آب‌های زیرزمینی و کمبود بارش در سال‌های اخیر باعث شده تا به بخش کشاورزی صدمات زیادی وارد شود بنابراین اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب ضروری است.

مقام عالی دولت در سیستان و بلوچستان در ادامه از زحمات بی شائبه و شبانه‌روزی محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم طی حکمی از سوی سید مهدی ثمره هاشمی، مدیرعامل شرکت مهندسی فاضلاب کشور و مشاور وزیر نیرو، ابوالفضل صدراییه به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان معرفی و از زحمات محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان تقدیر و تشکر به عمل آمد./س

برچسب ها: باحضور ، وزیر ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.