بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه به علت مدیریت نامطلوب بحران ناشی از توفان سندی در مقر سازمان ملل که به ساختمان سازمان ملل خسارت وارد آمد، از کشورهای عضو سازمان ملل متحد عذر خواهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه ، توفان شدیدی که از ده روز پیش شهر نیویورک را درهم کوبید، به مدت سه روز موجب تعطیلی ساختمان سازمان ملل شد و اعضای شورای امنیت مجبور شدند نشست خود را در مکان های موقت تشکیل دهند.
مقر سازمان ملل متحد که در نزدیکی ایست ریور قرار دارد، زیر زمین آن به طور کامل با سیلاب پر شد و حدود پنجاه دستگاه خودرو دیپلماتیک گران قیمت در حالی پیدا شدند که با موش ها و ماهی های مرده پر شده بودند.
اتصال برق باعث آتش سوزی و نابودی سامانه تهویه و از کار افتادن سامانه ارتباطی شد که به خشم هیئت های دیپلماتیک منجر شد.
بان کی مون در برابر یکصد و نود و سه عضو مجمع عمومی سازمان ملل که برای نشست ویژه درباره توفان سندی دعوت شده بودند، اذعان کرد « ما برای ارتباط داشتن مشکل داشتیم ».
دبیرکل سازمان ملل افزود  من به طور کامل سرخوردگی شماری از هیئت ها و کارکنانی را که امیدوار بودند توصیه ها و اخباری را دریافت کنند یا در جریان این فاجعه اطمینان خاطر پیدا کنند، درک می کنم .
 بان کی مون افزود  جایی که اشتباه هست درس هایی نیز برای آموختن وجود دارد. در هر حال ما باید برای اطلاع رسانی به کشور عضو سازمان و کارکنان و همه مخاطبان درباره توفان، باید بیشتر تلاش می کردیم .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار