نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم كهگیلویه و بویراحمد پرچمدار وفاداری به نظام، انقلاب و مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، حجت الاسلام سید 'محمدحسن ابوترابی فرد' در مراسم پایانی بزرگداشت یاد و خاطره آیت الله سید 'كرامت الله ملك حسینی' كه در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج برگزار شد، افزود: این روزها كهگیلویه و بویراحمد همچون ستاره پرفروغ و نگینی درخشان در آسمان كشور و جهان اسلام می درخشد.
وی بیان كرد: درخشش خیره كننده ای كه می تواند ترجمان روشنی از خصایص اخلاقی، اعتقادی و رفتاری ایمان آورندگان به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت طاهرینش باشد.
ابوترابی فرد اظهار داشت: می بایست صاحبنظران علوم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی رویدادهای مهم دنیای اسلام را در قالب یك كتاب مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
وی عنوان كرد: آیت الله ملك حسینی درخشش حقیقتی ماندگار و شخصیتی برآمده از فرهنگ متعالی قرآن و عترت بود كه عمر خویش را در تحصیل دانش، ترویج معارف دینی و تهذیب نفس سپری كرد.
ابوترابی فرد ابراز داشت: فهم صحیح آموزه های دینی در مقام اندیشه و آراسته شدن به این آموزه ها در اخلاق و رفتار آیت الله ملك حسینی درخششی نوین یافت.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آیت الله ملك حسینی تمام سرمایه بدست آمده از عمر خویش را در مرجعیت و فهم اجتماعی قرار داد و ابعاد برجسته شخصیت انسانی، عقلانی، دینی و سیاسی خود را به نمایش گذاشت.
ابوترابی فرد گفت: ملت ایران با تاریخ درخشان سلحشوران كهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با رضاخان و فرزند دست نشانده اش آشنا هستند و مبارزات مردم این دیار در نبرد 'تنگ تامرادی' و 'گجستان' در اذهان آشنایان با تاریخ سیاسی ایران ثبت شده است.
وی بیان كرد: بمباران روستاهای 'جلیل' و 'بابكان' در آغاز حكومت ننگین محمدرضا شاه بیانگر رزم و مجاهدت ستودنی مردم كهگیلویه و بویراحمد است.
ابوترابی فرد اظهار داشت: ملت ایران با مبارزات اقتدارآفرین فرزندان كهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا هستند و عملیات غرورآفرین 'پد خندق' یادآور مجاهدت فرزندان این استان سلحشورپرور است.
وی عنوان كرد: كهگیلویه و بویراحمد با داشتن یك هزار و 800 شهید و با ربودن گوی سبقت از دلیرمردان ایران اسلامی در عرصه مبارزه با مزدوران اجنبی نام خود را ثبت كرده است.
ابوترابی فرد ابراز داشت: مردم ایران و یاسوج در مراسم تشییع پیكر آیت الله ملك حسینی درخشش ویژه ای داشتند و این درخشش با ارتحال شخصیتی اسلام شناس و عاشق پیامبر به نمایش گذاشته شد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تشییع پیكر آیت الله ملك حسینی نشان داد كه مردم كهگیلویه و بویراحمد فهم درستی از آموزه ها و معارف دین دارند و این فهم در متن جامعه نهادینه شده و به عنوان یك حقیقت غیرقابل تغییر ثبت شده است.
ابوترابی فرد گفت: آنچه در بزرگداشت این فرزند مكتب امام جعفر صادق (ع) شكل گرفت بیانگر چنین واقعیت مهمی بود كه انقلاب اسلامی یك حقیقت ماندگار، پیروز در تاریخ و یك قدرت برآمده از رفتار دینی است.
وی بیان كرد: شخصیت آیت الله ملك حسینی بیش از آنكه در مقام فقاهت و زهد تجلی یابد در تفكر، بینش و شناخت صحیح از مسائل سیاسی و زعامت وی تجلی یافت.
ابوترابی فرد اظهار داشت: مردم كهگیلویه و بویراحمد نماد اقتدار، مقاومت، وفاداری به آموزه های قرآن در برابر دشمنان اسلام و استكبار جهانی هستند.
وی عنوان كرد: نظام استكبار این حقیقت را با تمام توان دریابد كه ملت ایران چنین اراده كرده دست در دست ولایت در برابر نظام سلطه ثابت قدم و استوار باشد.
ابوترابی فرد ابراز داشت: دلیل اینكه دولت های غربی زمان تحریم ها را طولانی می كنند و به تعویق می اندازند این است كه نمی توانند بدون سرمایه و انرژی ایران امور خود را تامین كنند.
وی افزود: سیستم اقتصادی غرب به دلایل گوناگون در معرض آسیب قرار دارد و اقتدار غرب در منطقه خاورمیانه به شدت آسیب دیده است.
ابوترابی فرد گفت: كشورهای غربی به خوبی می دانند كه تحریم ها بر ملت ایران اثری نخواهد داشت ولی برای اینكه صبر ملت ایران را بشكنند بر این كار مقاومت می كنند كه از این طریق نیز راه به جایی نخواهند برد./س
برچسب ها: پرچمدار ، وفاداری ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.