زاهدان/

پارکینگ‌های طبقاتی تنها گزینه برای جنگ با ترافیک است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان گفت: احداث پارکینگ‌های طبقاتی می‌تواند تنها گزینه برای جنگ با ترافیک شهرستان زاهدان باشد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فیض محمد ریگی امروز در زاهدان اظهار داشت: مشکلات حمل و نقل و ترافیک به یکی از چالش‌های مهم اجتماعی و ملی تبدیل شده و به منظور تحقق این اهداف و کاهش معضلات ترافیک، ساخت هرچه بیشتر خیابان و پارکینگ‌ها در دستور کار بوده ولی مشکلات به طور کامل محو نشده است.

وی افزود: دلایل عمده ترافیک در شهرستان زاهدان تحت تأثیر عوامل مختلفی است که مهم‌ترین آنها عدم پردازش به تأمین زیر ساخت‌های مناسب از زمان تأسیس شهر زاهدان تاکنون، کم عرض بودن معابر به ویژه در هسته مرکزی شهر، ایجاد سد معبر و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی که موجب بسته شدن مسیرهای عبور و مرور و آلودگی‌های زیست محیطی شده، است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان ادامه داد: راه‌ها و تقاطع‌ها به منظور سهولت عبور و مرور یا مرمت احداث می‌شود.

ریگی بیان داشت: عدم اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های مطالعاتی که باعث بهبود ترافیک و عبور و مرور در سطح شهر می‌شود، یکی از معضلات و مشکلات موجود در ترافیک شهرستان زاهدان است.

وی خاطرنشان کرد: به علت بافت فشرده هسته مرکزی شهر، عرض کم معابر و ایجاد کاربری‌های اداری، خدماتی، تجاری و آموزشی در مرکز شهر، افزایش خودرو‌های تک سرنشین و پارک دوبل خودروها در مقابل مدارس باعث اتلاف وقت افراد جامعه و گره‌ها‌ی ترافیکی در هسته مرکزی شهر شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری زاهدان تصریح کرد: با توجه به همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی، ترافیک شهرستان زاهدان قابل کنترل است.

ریگی افزود: برنامه‌های در حال توسعه این حوزه شامل احداث پارکینگ‌های طبقاتی در سطح شهر، ایجاد محدوده طرح ترافیک و احداث تقاطع غیر همسطح است./ج1

برچسب ها: زاهدان ، ترافیک ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.