دولت آمریکا ورود یکی از وزرای دولت پاکستان را که برای کشتن سازنده فیلم موهن ضد اسلامی یکصد هزار دلار جایزه تعیین کرده بود ،‌ به آمریکا ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا ، "غلام احمد بیلور" وزیر راه آهن پاکستان در ماه سپتامبر اعلام کرد به هر کسی که سازنده فیلم موهن ضد اسلامی را که در آمریکا ساخته شده به قتل برساند 100 هزار دلار جایزه خواهد پرداخت.
در پی اعلام این جایزه دولت پاکستان از این موضوع انتقاد کرد اما این وزیر پاکستانی از پیشنهاد خود عقب نشینی نکرد. وی همچنین از اعضای طالبان خواسته بوده این کار نیک را انجام دهند.
رسانه های داخلی پاکستان اعلام کردند سفارت آمریکا در اسلام آباد روادید این وزیر پاکستانی و همسرش را باطل و ورود آنها به آمریکا را ممنوع اعلام کرد.
این وزیر پاکستانی در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی پاکستان گفت سفارت آمریکا در اسلام آباد در تماسی تلفنی خبر لغو روادید ورود به آمریکا و ممنوعیت ورود به آمریکا را به اطلاع وی رسانده است. وی در ادامه از جایزه‌ای که برای قتل سازنده فیلم موهن ضد اسلامی تعیین کرده بود دفاع کرد و افزود ضروری است قانونی بین المللی برای جلوگیری از تکرار چنین جرائمی به تصویب برسد.
دولت انگلیس نیز پیش از این ورود این وزیر پلاکستانی به انگلیس را ممنوع اعلام کرده بود.
این وزیر پاکستانی در واکنش به ممنوعیت به آمریکا و انگلیس گفت این موضوع به هیچ وجه وی را نگران نمی کند.
دولت پاکستان و حزب خود این وزیر و همچنین برخی از کشورهای غربی از اعلام این جایزه ابراز نارضایتی کردند اما وی همچنان در کابینه پاکستان به مسئولیت خود ادامه می دهد.
طالبان پاکستان این اقدام این وزیر را ستود و نام وی را فهرست افرادی که در نظر دارد آنها را ترور کند حذف کرد. یکی از سخنگویان طالبان گفته است حتی اگر این وزیر بیانیه‌ای بر علیه طالبان صادر کند هدف حمله طالبان قرار نخواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار