"ترانه علیدوستی" یکی از بازیگرانی است که رسول صدرعاملی به عنوان یک کارگردان مولف با شناخت درست این فرد را به عرصه تصویر معرفی کرد و درواقع کارگردانان مولف با آموزش و پرورش از یک فرد بازیگر می سازند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، امشب در برنامه "هفت" سعید راد بازیگر سینما به عنوان میهمان ویژه برنامه به بهانه بازی اش در فیلم سینمایی "سفر سنگ" ساخته مسعود کیمیایی گفت: من در سینما همواره همانند دیگر بازیگران تب و تاب دیدن مسعود کیمیایی را داشتم و برای من بازی کردن در فیلم های سینمایی وی آرزویی بزرگ بود و همواره یاد گرفتن هایم در سینمای در راستای بازی کردن در مقابل دوربین مسعود کیمیایی برای افزایش آموخته هایم بود.
وی ادامه داد: مسعود کیمیایی همواره بر این نکته تاکید دارد که بازیگر همانند یک ویولن خوش دست در دست کارگردان قرار دارد و کارگردان باید توانایی نواختن آهنگی خوب را داشته باشد و "سفر سنگ" مسعود کیمیایی در آن شرایط سخت اگر هم اکنون ساخته می شد به یک بودجه ده میلیارد تومانی نیاز داشت. سینمای مسعود کیمیایی به دلیل مولف بودن و تفکرش وابسته به بودجه نیست.
راد عنوان کرد: "سفر سنگ" به عنوان یک فیلمی با اخلاق و با شرافت هنوز بعد از سی سال جذابیت تاریخی دارد و چون در آن به عنوان یک فیلم تالیفی همه مسائل درست سرجای خود قرار گرفت.
این بازیگر در مورد آموزشگاه ها و کلاس های بازیگری اظهار داشت: سینمای ایران با توجه به ظرفیت تولید و پتانسیل آن برای جذب نیروهای جدید توانایی گنجاندن این مقدار نیروی جوان و جدید را ندارد، به همین دلیل خروجی کلاس های بازیگری توانایی ورود پیدا کردن به سینما را نداشته و همین موجب ایجاد انحراف در مسیر جوانان می شود. زیرا آن ها بعد از بیرون آمدن از کلاس های بازیگری با توجه به پتانسیل سینما به مشکل برمی خورند.
وی افزود: برای ورود به کلاس های بازیگری و کسب دانش و آگاهی در این زمینه برای بازیگر شدن تنها شرط علاقه کافی نیست و باید بازیگر ظرفیت لازم را نیز برای بازیگر شدن داشته باشد. بیشتر بازیگران ما اکنون به یک اسم تبدیل شده اند.
راد اظهار داشت: تمامی بازیگرانی که اکنون در رده بازیگران فوق العاده سنینمای ایران قرار می گیرند درواقع کار کارگردانان تالیفی است که آن ها را خوب انتخاب کرده اند و برای تمامی بازیگران خارج شده از کلاس های بازیگری نیز توانایی و فرصت مورد انتخاب قرار گرفتن از سوی این کارگردانان را ندارند. پس بازیگران باید تمام سعی خود را بر این مبنا گذارند که باید به جای مشتری تنها یک تماشاگر با نگاه تخصصی و حرفه ای داشته باشند.
به عنوان مثال "ترانه علیدوستی" یکی از بازیگرانی است که رسول صدرعاملی به عنوان یک کارگردان مولف با شناخت درست این فرد را به عرصه تصویر معرفی کرد و درواقع کارگردانان مولف با آموزش و پرورش از یک فرد بازیگر می سازند.
این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: بازی من در فیلم "چ" 10 روز گذشته به پایان رسیده و به احتمال زیاد کار این فیلم تا 10 روز آینده به اتمام می رسد./ی2
برچسب ها: سعید راد ، بازیگر ، برنامه ، هفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.