شاعر "شعر سپيد" بايد از زبان" آركائيك" شناخت كافي داشته باشد چرا كه شاعر را در جهت شناخت بيشتر روان شناسي كلمات كمك مي كند.

يوسف فرجي، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران ؛ در خصوص الزام آشنايي شاعران "شعر سپيد" به زبان "آركائيك"، گفت: بيشتر شاعراني كه در زمينه قالب "شعر سپيد " توانسته اند حرفي بزنند به زبان "آركائيك" شناخت كامل داشتند.
وي ادامه داد: زبان "آركائيك" به شاعر كمك مي كند تا موسيقي و روان شناسي كلمات را در دايره واژگان خود بشناسد و اين امر در آثار "فريدون مشيري" هم مشاهده مي شود.
اين شاعر گفت: روي آوردن به "شعر سپيد"، مولف را به كلي گويي و نرسيدن به مفهوم شعر دچار مي كند و با تجربه زبان "آركائيك" شاعر به اين بار مفهومي دست پيدا مي كند.
فرجي ادامه داد: "شعر سپيد " مولف را به توجه بيشتر به انديشه پشت كلمات و انتخاب آن وا مي‌دارد و از اين نظر لازم است تاشاعر  نسبت به مقطع "آركائيك" آشنايي پيدا كند.
وي گفت: "شعر نو" يك بحث روايي را ادامه مي دهد، اما كسي كه قالب" سپيد" را انتخاب مي كند از پرداختن بيش از حد به موضوع بايد پرهيز كند؛ از اين رو شاعر به "شعر سپيد" روي مي آورد چون مخاطب در روزگار ما مجال خواندن اشعار بلند را ندارد./ص
برچسب ها: شعر ، شاعر ، قالب ، شعر سپید ، شعر نو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.