نائب رئيس اول کانون وکلاي مرکز با اشاره به شکايت يکي از مردودين آزمون وکالت از اتحاديه و قرار پلمپ آن گفت: شاکي خصوصي محسن شادمان از مردودين آزمون وکالت 90 بوده که در دادسراي ناحيه 6 شکايت کرده در حاليکه آن‌ها حق اعتراض داشته اما حق شکايت نداشته‌اند و آزمون وکالت هيچ ارتباطي با اتحاديه ندارد.

شاپور منوچهري در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي پلمپ اتحاديه سراسري کانون وکلا اظهار داشت: کانون به موجب لايحه قانوني استقلال در سال 1331 تاسيس شد و در همين  سال به تصويب مجلس رسيد در نتيجه کسي نمي‌تواند ادعاي پلمپ اين مؤسسه را به دليل عدم ثبت آن داشته باشد.

نائب رئيس کانون وکلا مرکز ادامه داد: متاسفانه در اين مبحث اتحاديه و کانون خلط شده، اتحاديه و کانون دو نهاد کملا قانوني بوده و اتحاديه طبق قانون اساسي که احزاب، جمعيت‌ها و نهادها براي فعاليت نيازي به اخذ مجوز نداشته شروع به فعاليت کرده هر چند اتحاديه کانون وکلا در ثبت شرکت‌ها به ثبت رسيده است.

وي در رابطه با شکايت يکي از مردودين آزمون وکالت سال گذشته از اتحاديه و قرار پلمپ آن گفت: شاکي خصوصي محسن شادمان از مردودين آزمون وکالت 90 بوده که در دادسراي ناحيه 6 شکايت کرده و اين مردودين از کانون مي‌خواهند بر خلاف قانون آن‌ها را بپذيرند، در حاليکه آن‌ها حق اعتراض داشته اما حق شکايت نداشته‌اند و آزمون وکالت هيچ ارتباطي با اتحاديه ندارد.

اين وکيل پايه يک دادگستري اظهار داشت: خبرگزاري که اقدام به انتشار خبر پلمپ اتحاديه کرده طبق قانون موظف به تکذيب آن بوده و در غير اينصورت به صلاح کانون عليه منتشر کنندگان اين اخبار شکايت خواهيم کرد.

منوچهري با بيان اينکه کانون از پرداختن به دعوي و حواشي پرهيز مي‌کند، تصريح کرد: کانون وکلا بدون اينکه ديناري از بودجه کشور صرف کند به مردم خدمت کرده و در جهت دادرسي عادلانه گام برداشته و آنان که مخالف استقلال کانون وکلا هستند، مخالفان اصلي مردم و آحاد جامعه بوده و تاب ديدن  قاضي و وکيل و کانون مسقل را ندارند.

نائب رئيس کانون وکلا در پايان در رابطه با کيفيت آزمون امسال خاطرنشان کرد: کيفيت و نحوه برگزاري اين آزمون خوب بوده و آزمون به دليل تعداد زياد شرکت‌کنندگان به صورت يک مرحله‌اي انجام شد.

انتهاي پيام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار