اجرای طرح الکترونیکی در دانشگاه ها موجب افزایش کیفیت آموزشی و برقراری عدالت آموزشی می شود.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران در چهل و چهارمین همایش روسای معاونین آموزشی که در سالن همایش های دانشگاه گیلان برگزار شده ،کارگروهی برای بررسی و حل مشکلات آموزشی تشکیل شد که در این کارگروه روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف طی سخنرانی گفت: طرح الکترونیکی و ارایه الکترونیکی سر فصل دروس دانشگاهی فاز اول آن آماده شده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال آماده می شود.چنانچه اساتید و دانشجویان می توانند از داخل کشور با اساتید خارجی در ارتباط باشند و همین امر افزایش کیفیت آموزشی را در بر دارد.

وی افزود: استفاده از فضای سایبری، افزایش کیفیت آموزشی و اجرای عدالت آموزشی و البته ارتقای جایگاه علمی کشور از جمله اهداف این طرح است. چنانچه اساتید در این زمینه باید تقویت شده و اطلاعات درس ها در وب گذاشته شود.

 تا پایان سال 92 فاز دوم طرح الکترونیکی حرفه ای می شود

روستا آزاد در ادامه گفت: برای این طرح 4 کمیته عبارتند از کمیته مدیریت، پیاده سازی پرتال و ارزیابی آماده شده و سیاست گذاری آن در حال اجرا است.

در ادامه این کارگروه کاظم نژاد معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس ضمن بیان سوالی از مسئولین و رئیس دانشگاه شریف اظهار داشت: بحث مالکیت فکری در خصوص این طرح چگونه صورت می گیرد و همچنین آیا در عرصه علوم انسانی نیز این طرح اجرا می شود یا نه؟
چنانچه این بحث هم باید مطرح شود چرا که این طرح به صورت مدرسه ای است و حال آنکه اینجا آموزش عالی بوده البته این مورد را هم باید در نظر بگیریم که ما نباید همه امکانات را در تهران جمع کنیم.

روستا آزاد در پاسخ به سوال معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید بگویم که هم اکنون اولین دانشکده مجازی در شیراز راه اندازی شده همچنین بیش از 20 هزار سرفصل در مدت زمان بیش از 20 سال است که در حال بازنگری است و اجرای این طرح بدون مشارکت دانشگاه ها امکان پذیر نیست.

 در آموزش استانداردی وجود ندارد

در ادامه  معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر گفت: ما در آموزش استانداردی نداریم چنانچه چیزی به نام استاندارد تدوین و تعریف نشده است. استاندارد یعنی چارچوبی که تمام  مسائل و سوالات آموزش و پذیرش در آن دیده شود که البته امیدواریم این امر هر چه زودتر محقق شود.

روستا آزاد در ادامه افزود: در مقوله طرح الکترونیکی و اجرای آن گفتنی زیاد است چنانچه این سیستم بیان می کند که برای اجرای مالکیت فکری و حاکمیت فکری راهش پنهان کردن نیست بلکه راهش ثبت جزوه اساتید است همچنین این طرح اگر در علوم انسانی اجرا شود بسیار مثمرثمر است.

در ادامه حسنی مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما در سال 90 یک نظام نامه یادگیری الکترونیکی را تشکیل داده ایم که مباحث تولید، محتوا و مقررات آموزشی در این شیوه مورد یادگیری قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: تفاوت ما با کشورهای دیگر در این است که ما با محدودیت زیرساخت ها روبرو هستیم در حالی که افراد می توانند این شیوه یادگیری را در سایت گسترش دهند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار