یازدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در این مراسم که با حضور نمایندگان بیوت مراجع، علما و اساتید برجسته حوزه علمیه در مسجد اعظم برگزار شد حجت الاسلام صالحی خوانساری از اساتید حوزه علمیه قم در تبیین ماهیت علم و منشاء کسب آن گفت: برخی تصور می کنند با خواندن کتاب می توان عالم شد در صورتی که خزانه علم قلب مؤمن است که با تزکیه، شب زنده داری و زحمت زیاد بدست می آید.

وی درباره شخصیت علمی و معنوی آیت الله صالحی اظهار داشت: وی فقیه برجسته ای بود که به معنای واقعی متخلق به اخلاق الله بود.

آیت الله شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال 1312 در یکی از روستاهای توابع قائم شهر در استان مازندران به دنیا آمد؛ وی دروس حوزوی را در بابل، تهران و قم آموخت / در سال 1339 که مقیم قم شد از محضر درس حضرات آیات بروجردی ،محقق داماد، گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) استفاده‌های شایانی برد.

آیت الله صالحی مازندرانی هم زمان به تدریس سطوح فقه، اصول، کلام، فلسفه و تفسیر اشتغال داشت و شاگردان فراوانی پرورش داد؛ در جریان انقلاب اسلامی و فعالیت های سیاسی اش در مبارزه علیه رژیم پهلوی منجر به دستگیری وی در سال های 1353 و 1354، شد.

برخی از آثار ایشان عبارتند از: رساله توضیح المسائل، استفتائات(در دو جلد)، منشورات صالحان، مناسک حج، احکام جوانان و نوجوانان، احکام بانوان، مفتاح البصیره فی فقه الشریعه، شرح کفایه الاصول براساس درس های ایشان، ولایت فقیه، معاد، سفارشات اخلاقی و فقیه صالح./س

برچسب ها: قم ، سالکرد ، صالحی ، مازندرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.